Élet-Stílus

Szabályváltozások az F1-ben

Ismét összeültek a Forma-1-es csapatok vezetői és a Nemzetközi Automobil Szövetség képviselői, hogy megvitassanak a sportág jövőjét illető kérdéseket. Lesznek újabb változások.

A héten egyeztető tárgyalásokat folytattak a csapatok képviselői és az FIA illetékesei Párizsban. Az ülésen sikerült megállapodniuk, hogy ha a San Marinói pálya illetékeseinek sikerül elvégezniük a kért változtatásokat, akkor már jövőre visszakerülhet Imola a versenynaptárba, azaz 2007-ben is 18 futamos világbajnokságot rendeznek.

Azt is meghatározták, hogy a jövőbeli szabályoknak a következő feltételeknek meg kell felelniük: izgalmasabb versenyt eredményez, javít a költséghatékonyságon, növeli a biztonságot, a társadalom számára hasznosítható technológia fejlesztését célozza, népszerűsíti az F1-et, de a legfőbb cél, hogy a Forma-1 színvonalát erősítse.

Kevesebb pénzből

Több költségcsökkentő lépésről is döntöttek, egyfelől közös a csapatok elfogadták a szabályt, majd vállalták, hogy már 2007-tól alkalmazzák a csak 2008-ben életbelépő tesztkorlátozást, azaz a jövő évtől csak 30 ezer kilométert tesztelnek.

Ezen kívül létrehoztak egy testületet, aminek az lesz a feladata, hogy felülvizsgálja a szélcsatornák és más tesztelési technikák használatát, illetve kidolgozza ezek használatának illetve a hozzájuk tartozó személyzet létszámának csökkentését.

Mégsem változnak meg drasztikusan a Forma-1-es autók 2008-ban, ugyanis a CDG szárnyra vonatkozó szabály alkalmazására vonatkozó szabály életbeléptetését 2009-re halasztották. Azért módosítottak, mert a csapatok szerint az FIA által kidolgozott, az előzést támogató aerodinamikai megoldás, nem megfelelő, ezért inkább alternatív technikát dolgoznak ki.

Nincs több motorfejlesztés

Ezzel szemben, ahogy arról korábban már beszámoltunk az eredetileg 2008-ra tervezett “motorbefagyasztás” már 2007-től életbe léptetik, viszont nem a korábban meghatározott Silverstone-i motorokkal, hanem a Japán Nagydíjon alkalmazott erőforrásokkal indulnak majd.

A megbeszélésen szó volt a versenyzés során újrahasznosítható energiák technológiájáról. A fékezéskor keletkező hő és a kipufogógázok felhasználásával működő rendszerek alkalmazását 2009-re irányozták elő.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik