Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán jelentette be, hogy a
A cég 900 munkahelyet hoz lére a Komárom-Esztergom megyei Ácson. Ez lesz a Huayou Cobalt első európai üzeme, ahol katódot fognak gyártani elektromos akkumulátorokhoz.
A kocka el van vetve. Az elektromos autóiparhoz kapcsolódó gyárak mindenképp létre fognak jönni. A kérdés csak az, hogy hol. A kérdés, hogy mely országok lesznek sikeresek ebben az új világgazdasági korszakban, mely országok tudják a legtöbb hasznot kiszakítani maguknak
– mondta a tárcavezető, aki szerint hazánk nagyon sokat profitál abból, hogy fontos találkozási pontjává vált a keleti és a nyugati cégeknek.
A beruházáshoz az állam pénzügyi támogatást nyújt, azonban a tárca MTI-hez eljuttatott közleménye szerint ennek mértékét csak akkor hozzák nyilvánosságra, ha azt az Európai Bizottság jóváhagyta. A közelmúltban a dél-koreai Samsung, LG és SK, valamint a piacvezető kínai CATL is beruházást jelentett be hazánkban. Az eddigi tapasztalat az, hogy a beruházási költségeknek átlagosan a 10 százalékát a magyar kormány állja.
Szijjártó hangsúlyozta: az elmúlt hét évben ötvenegy, elektromos autóiparhoz kapcsolódó beruházás érkezett Magyarországra négyezer milliárd forint értékben.
A külügyminiszter elmondta: 2020 után idén is a kínai vállalatok hozzák a legtöbb beruházást Magyarországra.
Amint az a gödi és a debreceni példából kiviláglik, a közvéleményt olyan kérdések tartják lázban a kormány akkugyártásra épülő iparpolitikája kapcsán, mint
- a beruházások víz- és energiaigénye, környezeti terhelése, valamint egészségügyi kockázatai,
- a helyi önkormányzatok és közösségek megkerülése,
- továbbá, hogy a magyar beszállítók képesek lesznek-e bekapcsolódni az akkumulátoripari értékláncba, vagy marad az alacsony hozzáadott értékű bérgyártás.
Miként beszámoltunk róla, komoly félelmek fogalmazódtak meg amiatt is, hogy nagy területet érintő és szerteágazó víziközmű-fejlesztések zajlanak Tatabánya, Tata és Komárom térségében, vagyis a most bejelentett beruházás környezetében, ahol óriási csővezeték-rendszerek épülnek, és nagymértékben növelni akarják a víztermelő kapacitásokat.