Újabb, kétes értékű buszokat vásárolt Budapestre a BKV – írja a 444 az Omnibusz blog nyomán.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1837585323003909&id=231712766924514&__xts__%5B0%5D=68.ARB0lcnBf8M6k_aAme0WmDJQbYOjdOLffljujtsWc5sSgaFkTVD00oNJxytofCxHZKLyLYEsUTUDOIMsaP-wSjCXEgXHPiblPia2GtvmZIlFNbG39rwaHhex8UoUlkaILGWXmoXE3RwI5FwAOG8nygqFR4hTQap4Ct4o036hJ2j4MZ9qIqM2Cg&__tn__=-R
Nyolc tízéves Mercedes Citaróról van szó, amelyet 2008-ban a horvátországi Rijeka közlekedési cége vásárolt, de négy év elteltével le is selejtezték azokat a folyamatos meghibásodások miatt. Főként a kipufogórendszerrel voltak bajok.
A járműveket a német gyártó képviselője visszahívta, majd Debrecen vásárolta meg a buszokat, amelyekben ekkor már 400 ezer kilométer volt. De a hajdú-bihari megyeszékhelyen sem váltak be, onnan kerültek a BKV-hoz darabonként 57,5 millió forintért.
Korábban Budapest darabonként 85,7 millió forintért vett volna 150 Solaris csuklós buszt, de a kormány lefújta a tendert arra hivatkozva, hogy be fog indulni a magyar buszgyártás. A BKV-hoz azonban az a harminc jármű sem érkezett meg, amit az Ikarus Egyedi Kft.-től rendeltek: az egyébként is problémás csuklós Modulo buszokból határidőre csak tízet szállított le a gyártó, amely csődvédelmet kért.
A 444 megjegyzi, hogy a líra mélyrepülése miatt a Törökországban gyártott Mercedes Conectókat is 85-90 millió forintért lehet megvásárolni.
