Újabb, kétes értékű buszokat vásárolt Budapestre a BKV – írja a 444 az Omnibusz blog nyomán.
Sem Fiumének, sem Debrecennek nem kellettek, így természetesen a fővárosban álltak forgalomba a rijekai csuklósok.Ma…
Közzétette: Omnibusz – 2018. szeptember 3., hétfő
Nyolc tízéves Mercedes Citaróról van szó, amelyet 2008-ban a horvátországi Rijeka közlekedési cége vásárolt, de négy év elteltével le is selejtezték azokat a folyamatos meghibásodások miatt. Főként a kipufogórendszerrel voltak bajok.
A járműveket a német gyártó képviselője visszahívta, majd Debrecen vásárolta meg a buszokat, amelyekben ekkor már 400 ezer kilométer volt. De a hajdú-bihari megyeszékhelyen sem váltak be, onnan kerültek a BKV-hoz darabonként 57,5 millió forintért.
Korábban Budapest darabonként 85,7 millió forintért vett volna 150 Solaris csuklós buszt, de a kormány lefújta a tendert arra hivatkozva, hogy be fog indulni a magyar buszgyártás. A BKV-hoz azonban az a harminc jármű sem érkezett meg, amit az Ikarus Egyedi Kft.-től rendeltek: az egyébként is problémás csuklós Modulo buszokból határidőre csak tízet szállított le a gyártó, amely csődvédelmet kért.
A 444 megjegyzi, hogy a líra mélyrepülése miatt a Törökországban gyártott Mercedes Conectókat is 85-90 millió forintért lehet megvásárolni.