Belföld
Budapest, 2015. június 9.
Jégeső és felhőszakadás Budapesten, a Szent István körúton, a Margit híd közelében 2015. június 9-én.
MTI Fotó: Mohai Balázs

BKV: Minden remekül működött, a víz a hibás, hogy kimosta az alapot a 61-es villamos alól

Kerner Zsolt
Kerner Zsolt

újságíró. 2018. 09. 02. 18:25

Közleményben reagált arra a BKV, hogy vasárnap az 56A és a 61-es villamosok Hűvösvölgy és a Budagyöngye közötti szakszán pótlóbusz közlekedett, mert a vihar a Kelemen László utcánál kimosta az alapot a vágány alól.

A pályát tavaly újították fel, még támfalat is kapott, de pont itt történt a baj. A BKV szerint viszont minden a megfelelő minőségben zajlott, a baj azzal volt, hogy összegyűlt itt a sok eső:

A 61-es villamos vonalán a Kelemen László utcánál a hatalmas mennyiségű víz kimosta a sínek alól a zúzottkő ágyazatot annak ellenére, hogy a 2017-ben végrehajtott támfal megerősítési és pálya felújítási munkák a tervek szerint, megfelelő minőségben lettek végrehajtva. A pályában létesített víznyelők funkciójuk szerint a vasúti pályában keletkező csapadékvíz elszállítására alkalmasak. Az éjszakai esőzés következményeként keletkezett hiba oka, hogy az érintett területen gyűlik össze a hegyoldalból két irányból is ide folyó csapadékvíz, amely csak a villamos pályán keresztül tud a vízgyűjtőként funkcionáló Ördög-árokba jutni. A havária jellegű esőzés során olyan mennyiségű víz gyűlt össze, amelyet a pálya víznyelői már nem tudtak elvezetni, a nagy mennyiségű csapadék így utat talált magának a vasúti pálya felépítményén keresztül, elhordva a töltésoldalt.

És hogy mikor járhat újra a villamos?

A helyreállítás során a BKV a kivitelezővel együttműködve olyan megoldást keres, amely hosszú távon megoldást biztosít a közutakról a villamos pályára kerülő csapadékvíz elvezetésére az Ördög-árokba. A hibahelyen nagy keresztmetszetű áteresz épül, amely extém mennyiségű csapadék elvezetésére is alkalmas. Ennek megépítése néhány napot igénybe vesz, a hét második felére várhatóan elkészülhet a megfelelő megoldás, és a vonalon a forgalom újra elindítható lesz. A vihar által okozott károsodás – az alépítmény rongálódása – jelenleg még nem ítélhető meg teljes körűen, ezért a forgalom beindulását követően szükség lesz sebességkorlátozás bevezetésére, hogy a pálya alépítményének stabilitása megbízhatóan megítélhető legyen. A BKV a kivitelezővel együtt mindent elkövet azért, hogy a vonalon a forgalom mielőbb helyreállítható legyen, szolgáltatásunk biztonsággal újraindíthatóvá váljon.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Henri de Toulouse-Lautrec (1864-1901), Idylle princière, 1897
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.