Belföld
Budapest, 2018. január 19.
Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén 2018. január 19-én.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

Szakít a BKV a kudarcos buszgyártóval

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 07. 11. 14:43

Harminc helyett csak tíz járművet kaptak meg a csődvédelmet kért Ikarus Egyedi Kft-től.
Korábban a témában:

Eláll a BKV attól a szerződéstől, amit az Ikarus Egyedi Kft-vel kötött harminc Modulo csuklós busz vételéről – tudatta a közlekedési vállalat az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A cég igazgatóságának döntését arra alapozzák, hogy a teljesítés határidejének lejártáig (ez április 11-én volt), illetve az azt követő további 90 napos időszak leteltéig mindössze tíz járművet vehettek át, amit nem szerződésszerű teljesítésnek tekintenek, és kötbérigényüket is érvényesíteni fogják.

Az Ikarus Egyedi Kft. hétfőn csődvédelmet kért, és felkérte a kormányt, hogy minősítse a társaságot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek, és vegyen részt a reorganizációban. A közleményben azt hangsúlyozták, hogy hosszú idő után először rendelkeznek magyar fejlesztésű, városi közlekedésben használt szóló és csuklós autóbuszokkal, és rendre a legalacsonyabb árral nyertek tendereket.

Ugyanakkor több hír is napvilágot látott annak kapcsán, hogy problémák vannak a BKV-nak leszállított csuklós Modulókkal, leginkább a kanyarodással kapcsolatban, ami biztonsági aggályokat vet fel. A Zoom.hu keddi cikke szerint egy magánszemély közúti veszélyeztetés miatt feljelentést tett, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke pedig értetlenségét fejezte ki, hogy egy ilyen paraméterekkel rendelkező jármű hogyan kaphatott típusengedélyt.

Mindenesetre a kormány eleget tett az Ikarus Egyedi Kft. kérésének, és stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette a céget, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye szerint így lehetővé válhat a cég vagyonának, termelőeszközeinek, készleteinek és tudásának egyben tartása. Hangsúlyozták, hogy a hazai buszgyártás fejlesztésére a kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekkként tekint.

A cég bukásának hátteréről a G7 írt részletesen, megjegyezve, hogy annak ellenére következett be a kudarc, hogy a Volánbusz tenderét is elnyerték, és az MKB Bank több milliárd forint hitelt nyújtott a gyártás finanszírozására.

A BKV most közölte, hogy az Ikarus Egyedi Kft-vel kapcsolatos egyéb szerződéseit is felülvizsgálja. (Fotó: MTI / Balogh Zoltán)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Marjai János/24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.