Négyféle 2RULE védjegyre kért nemzeti oltalmat a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Magyar Sportmárka Zrt. március 10-én, de a védjegy nemzetközi bejegyzését nem igényelték. A védjegyek bejegyzése még folyamatban van — derül ki a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának honlapján közzétett tájékoztatásból.
Íme:
A Magyar Sportmárka Zrt. mind a négyféle logónál ezekre a terméktípusokra kért védjegyoltalmat:
- ruházati cikkek, cipők, kalapáruk,
- játékok és játékszerek, videojátékok, testnevelési és sportcikkek, karácsonyfadíszek,
- reklámozás, kereskedelmi ügyletek, kereskedelmi adminisztráció, irodai munkák,
- anyagmegmunkálás,
- nevelés, szakmai képzés, szórakoztatás, sport- és kulturális tevékenységek.
A Magyar Sportmárka Zrt.-t 2017 decemberében alapította meg az egyik Mészáros-érdekeltség, a herceghalmi Talentis Group Zrt., és az új cég vezérigazgatója az őszi ideiglenes szövetségi kapitány, a Felcsúton is futballozó, majd edzőként is működő Szélesi Zoltán felesége lett. Idén májusban derült ki, hogy a 2RULE logója erősen hajaz egy, az internetről lehalászott, szerb grafikus által készített sablonra, ráadásul a 2RULE-márka már fut, méghozzá Nigériában. Ez meg is magyarázza, hogy miért nem kértek nemzetközi oltalmat a Mészáros-féle 2RULE-ra.
Az eredeti 2Rule:
Bár a 2RULE igen zsenge, tömeggyártásról beszélni sem lehet, hiszen az első szaküzletet még csak most építik a Váci úti Promenad Gardens irodaház aljában, már három NB I-es labdarúgócsapat – a Diósgyőr, a Haladás és a Puskás Akadémia – is hátrahagyja mezeit, hogy 2RULE-ban folytathassák. Hozzájuk csatlakozott nemrégiben a PAFC fiókcsapata, az NBII-es Aqvital Csákvár FC.
A közmédia is teljes mellszélességgel kiállt a török és kínai alapanyagokkal dolgozó Mészáros-brand mellett: előbb egyik műsorvezetőjükre akasztottak 2RULE-kitűzőt, majd az M4 Kisbajnok című, kisgyerekeknek szóló műsorában reklámozták a Mészáros és Mészáros Kft.-t, illetve a 2RULE-t.
Kimelt kép: Besenyei Violetta/24.hu