Gazdaság

A multik kikacagják, de a magyar márkáknak keresztbe tehet a 2Rule

Pedig van olyan márka, ami Mészárosékkal szemben magyar alapanyagokat is használ.

A multinacionális sportszergyártóknak egyelőre nincs különösebb félnivalójuk a Mészáros Lőrinc felcsúti oligarcha nemrég piacra dobott sportmárkájától, de a 2Rule könnyen elszívhatja a levegőt a régóta piacon lévő, ám állami támogatásban nem részesülő magyar sportruházati cégektől — írja a Népszava.

Míg a felcsúti sportmárka eddig is százmilliókban mérhető médiatámogatást kapott, a lap egyetlen olyan magyar, régóta meglévő sportmárkát sem talált, amely számottevő állami, vagy államhoz közeli támogatásban részesült volna.

Szöllősi György, a sportújságírók szövetségének elnöke korábban arról beszélt, hogy nem az a csoda, hogy a 2Rule-lal létrejött egy nemzeti sportmárka, hanem hogy eddig nem volt. A Nemzeti Sport főszerkesztője azonban tévedett: a magyar piacon legalább 8 nagyobb, évtizedes múltú, magyar, részben vagy egészében sportruházati cég van.

A cégek között van olyan, – például a Senior-Méta – amely magyar alapanyagot is használ, szemben a Turullal, melyről kiderült, hogy török és kínai alapanyagot használ, és termékei mindössze ötödét készíti itthon. A Toti Sport mezét kézilabdás és ökölvívó csapatok viselik, a Diapolo a vízilabda-válogatottat öltözteti, a Tisza a magyar paralimpiai csapat támogatója. Utóbbi pikantériája, hogy a Magyar Paralimpiai Bizottság sportigazgatója, Kővári Ágnes a Mészáros-márka tulajdonosa a Magyar Sportmárka Zrt. ügyvezetője és társtulajdonosa is egyben.

Fotó: Marjai János/24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik