A közlemény szerint a tulajdonosok egyebek mellett korszerűsítik a villamos hajtást, valamint további fejlesztések előkészítésébe ruháznak be. A megkötött szerződések értelmében októberig beérkeznek a vállalathoz a legyártott berendezések, alkatrészek, ezt követően pedig egy termelés-szervezési szempontból ideális időszakban áll majd le a gyártómű, hogy végrehajtsák a beruházást.
A szakemberek a beruházások megvalósulását követően mintegy 10 százalékos, azaz évi 200-250 ezer tonnás termelésnövekedésre számítanak. Ez azt jelenti, hogy a meleghengermű jelenlegi, mintegy 1 millió 900 ezer tonnás betéthengerlése 2,1 millió tonnára növekszik.
Evgeny Tankhilevich cégvezető szerint a vállalat jövője, valamint acélpiaci pozícióinak megerősítése szempontjából is kulcsfontosságú lesz a meleghengermű fejlesztésének folytatása. A legfontosabb pozitívum, hogy a nehézségek ellenére is szándékában áll az ISD Dunaferr tulajdonosainak a technológia modernizálása, és ennek érdekében komoly pénzösszegeket fektetnek be.
A program első szakaszában a meleghengermű termelésének növelése áll a középpontban, míg a második szakaszban tervezett beruházásoknál növelik a feldolgozottsági szintet, azaz magasabb hozzáadott értékű termékeket fognak gyártani.A vállalat két reprezentatív szakszervezete, a Dunaferr DV. Vasas Szakszervezeti Szövetség és a Dunaferr Ifjúsági
Szervezet múlt kedden tájékoztatta az MTI-t arról, hogy nagygyűlést szerveznek keddre a dunaújvárosi polgármesteri hivatal elé, hogy felhívják a figyelmet a dunaújvárosi nyersvas- és acélgyártás megmaradásának szükségességére. Közlésük szerint a munkavállalókat aggodalommal tölti el az 1-es kohó leállítása után kialakult bizonytalanság, mert a kohó felújítása hosszú hónapokat venne igénybe, és a kezdés dátumát senki sem ismeri.
Az ISD Dunaferr Zrt. január 22-én tájékoztatta az MTI-t arról, hogy az előzetes terveknek megfelelően leállította 1-es számú nagyolvasztóját a berendezés műszaki állapota miatt.