Az utolsó két Budapestre visszatérő repülőgép kedden este a Wizz Air Londonból és Rómából érkező gépe volt. Szerdán reggel az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air is már a 2-es terminálról indítja reggeli járatait. Ezeknek a légitársaságoknak az utasai a 2B terminálon keresztül jutnak el a beszálláshoz, míg az érkezés változatlanul a schengeni szisztéma szerint történik. A schengeni országokból érkező utasok a 2A, míg a nem schengeni államokból a 2B terminálra érkeznek az utasok.
Az 1-es terminált előreláthatólag öt évre zárják be. A régi repülőtéri épület nem lesz látogatható, ott csak a repülőtéri cég irodái maradnak.
Kedden este, az utolsó gép felszállása után a dolgozók mécseseket gyújtottak. Így búcsúztak el Ferihegy 1-től.
A repülőteret működtető Budapest Airport keddi közleménye szerint a Malév megszűnése, valamint a tavalyi 330 százalékára emelt telekadó olyan pénzügyi helyzetet teremtett a repülőtér üzemeltetője számára, hogy nem maradt más választása, mint egy drasztikus költségcsökkentési program bevezetése. Ennek részeként történt a repülőtéren a dolgozók csoportos létszámleépítése, az idei évre tervezett, mintegy 10 milliárd forintnyi beruházás leállítása és az 1-es terminál bezárása.
A Budapesti Közlekedési Központ közlése szerint szerdától az 1-es terminál bezárása miatt sem a 200E, sem a 900-as autóbuszok nem térnek be az 1-es terminálhoz.
Képgalériáért kattintson a képre
Fotó: Neményi Márton
A Kőbánya-Kispest és az 1-es terminál végállomások között közlekedő, Kispest és Pestszentlőrinc egy részét bejáró 93-as autóbuszok menetrendje ugyanakkor nem változik.
További változás a 900-as éjszakai járat menetrendjében, hogy a Nyugati pályaudvarról 4:05-kor Szeged felé induló vonathoz is biztosítanak átszállási lehetőséget Ferihegy vasútállomásnál a 2-es terminál felé.