Olyan kérdésekre keresik a választ, mint hogy a vállalkozni szándékozó fiatalok a családi vállalkozást vinnék-e tovább vagy inkább saját céget alapítanának. Emellett összehasonlítják a női és férfi vállalkozási hajlandóságot is.
A Szt. Galleni Egyetem 2003-ban indította el a főiskolai-egyetemi hallgatók vállalkozási attitűdjével kapcsolatos kutatását, amely 2006-ban vált nemzetközi programmá, és Magyarország is ekkor kapcsolódott be a projektbe. A 2008-as felmérést 2011-ben követte újabb nemzetközi adatfelvétel, amely online kérdőíves megkérdezésen alapult és igyekezett a részt vevő országokban minél szélesebb hallgatói réteget elérni: alap- és mesterszakok diákjait, nappali és levelező, illetve PhD képzés hallgatóit.
A kutatási program célkitűzései között szerepel a hosszú távú adatgyűjtés, a karrierválasztás és a vállalkozásalapítás okainak feltérképezése és a felsőoktatási környezet értékelése.
Az eredmények azért fontosak, mert lehetőséget adnak nemzetközi összehasonlításra, a hallgatók vállalkozói „erejének” értékelésére, és az egyetemi oktatási „kínálat” olyan bővítésére, amely valós igényeken alapszik. A kutatók a társadalom és a politika számára is hasznos információkat nyújtanak az új vállalkozásokról. Nagyon fontos cél továbbá, hogy a hallgatóknak hosszú távú előnye származzon a „jó gyakorlatok” meghonosításából.
A szervezők ősszel nemzetközi konferenciát is rendeznek Győrben. A tervek szerint a meghívottak között lesz a téma összes nemzetközi kutatója Argentínától Oroszországig, így a téma nemzetközi eredményeinek ismertetésére és komolyabb nemzetközi összehasonlításra is mód nyílik majd. A fő cél azonban az, hogy az együttműködés keretében átvegyük azokat a „legjobb gyakorlatokat”, amelyek itthon is sikerrel kecsegtetnek.