Ez a teljes 30 642 kilométer hosszú országos közúthálózat több mint fele – tette hozzá.
Tóth Tibor elmondta: a társaság az eredetileg e célra 2006-ra előirányzott 6 milliárd forintos keretén felül további 3 milliárd forintot, vagyis összesen 9 milliárd forintot fordít az útburkolati jelek felfestésére.
A többlet ráfordítás része az UKIG idei 10 milliárd forintos közlekedésbiztonsági programcsomagjának, amiből a veszélyes kátyúk megszüntetésére 3 milliárdot, húsz veszélyes csomópont átépítésre 2 milliárdot, az útszéli növényzet rendbetételére 2 milliárdot költenek.
Tóth Tibor emlékeztetett arra, hogy az idén 945 701 négyzetméteren festenek fel sávokat leválasztó tengelyvonalakat, 724 559 négyzetméteren felújítják, illetve felfestik az út szélét jelző sávot.
A szóvivő kiemelte, hogy rendőrségi baleseti jegyzőkönyvek mintegy 7 százalékban említik a baleset egyik lehetséges okaként a pályaelhagyást, aminek egyik előidézője az út szélét jelző felfestés hiánya.
Évente átlagosan 900 ezer négyzetméter útburkolati jelet festenek fel országszerte a közutakon, ami szakértői becslések szerint egynegyede a szükséges 4 millió négyzetméternek.
Tóth Tibor kiemelte, hogy ezen túlmenően főleg a gyalogosok biztonsága érdekében 218 832 négyzetméteren pótolják a gyalogátkelő helyeket, kötelező megállás helyét jelző vonalakat, a biciklistákat pedig 23 000 négyzetméternyi burkolati jel javításával és újabbak festésével óvják a balesetektől.
Az ÚKIG megbízásából a Magyar Közút Kht. megyékre lebontva már megkötötte a szerződéseket a kivitelezőkkel, akiket közbeszerzési eljáráson választottak ki.