Belföld

Renault Grand Espace 3,0 dCi Privilege

Teszteltük a különleges formatervű negyedik generációs Espace-t. A modern, 7 személyes egyterű nagyteljesítményű motorral és futurisztikus belsővel csábít. Tekintse meg galériánkat! >>

A Renault mindig is híres volt különleges műszaki megoldásairól. Az Espace 1984-es bemutatásával a franciák teljesen új, addig nem is létező „buszlimuzin” kategóriát teremtettek. Az azóta eltelt húsz év alatt a koncepció bizonyította létjogosultságát, sőt az utóbbi időben határozottan keresetté vált.


Renault Grand Espace 3,0 dCi Privilege 1


A negyedik generációs Espace szakított a korábbi műanyag karosszériás filozófiával. Ezúttal a balestbiztonsági szempontból sokkal masszívabb acélkarosszériát választották. A Grand Espace tengelytávja 6,5 centiméterrel, hossza pedig kereken 20 centivel nagyobb, mint az alapverzióé. A valamivel több mint 4,8 méteres hossz nagyjából egy felső kategóriás autóéval azonos. Az Espace azonban sokkal nagyobbnak látszik, jellegzetes formája miatt egyértelműen kitűnik a többi kocsi közül.

A testes egyterűt a Renault modelleknél már megszokott módon, nem hagyományos kulccsal, hanem speciális kódkártyával lehet kinyitni. Elég, ha a hitelkártya méretű eszköz a vezető zsebében van, és autó mellé érve egyszerűen ki lehet nyitni az ajtót. A bezárás sem bonyolultabb, ha néhány méterre eltávolodunk a kocsitól, az automatikusan zárja az ajtókat, és ezt diszkrét kürtszóval jelzi.

Futurisztikus belső

Az utastér hipermodern enteriőrrel fogad. A műszerfal leginkább ufóéra hasonlít, mindenhol ívelt felületek határolják, kezelőszerveknek pedig semmi nyoma. A műszeregység a szokásokhoz híven középre került, egy hatalmas digitális kijelzőre. A klímavezérlő elhelyezése nem szokványos, hiszen az ajtó felső szélén egy nagyon dizájnos, ám kevésbé praktikus kapcsolótömbre került. Az elrendezés egyetlen előnye az, hogy az utas teljesen külön állíthatja be magának a hőmérsékletet, anélkül, hogy a vezető bármit is tehetne ellene.


Azáltal, hogy a műszerfalon nincsenek kapcsolók, rengeteg hely maradt a különféle ötletes tárolórekeszek számára, így ezekben könnyedén elrejthetők kisebb-nagyobb tárgyak. Az anyagválasztás jól sikerült, a műanyagok kellemes tapintásúak, a színek pedig kifejezetten vidámak.

A helykínálat természetesen nagyvonalú, az elöl utazókat elektromosan állítható és fűthető fotelek kényeztetik. A második sorban utazóknak sem lehet okuk a panaszra, mivel nekik is viszonylag nagy tér jut, ráadásul mindhárom ülés 20 centivel előre-hátra tologatható. A variációk száma rendkívül nagy, mivel a hátsó öt ülés mindegyike egyforma, így tetszőlegesen ki-be rakosgathatók és dönthetők. Az egyetlen nehezítő körülmény, hogy a súlyuk 26 kilogramm, így a szűk helyen mozgatásuk nem tartozik a bemelegítő gyakorlatok közé. Ha hét személlyel utazunk, akkor a leghátsó sorban sokkal szűkösebb a hely, ráadásul a bejutás is meglehetősen macerás. Ilyenkor a csomagtér sem bőséges, mindössze 456 liter.

Izmos motor


Renault Grand Espace 3,0 dCi Privilege 2


A tesztautót az az Isuzu gyártmányú, 3 literes, V6-os, közvetlen befecskendezéses dízelmotor hajtja, ami a Renault luxus autójában, a Vel Satisban is remekül helyt áll. A 180 lóerős V6-oshoz képest is mély orgánumú erőmű egyértelműen a legjobb választás az Espace-hoz.


A 350 Nm-es forgatónyomaték ötfokozatú, proaktív, automa taváltón keresztül hajtja a kereket, méghozzá nem is rosszul. A teljes terhelésnél több mint két és fél tonnás monstrum szokatlanul dinamikusan mozog, fogyasztása pedig még ilyenkor is elfogadható szinten marad.

Menet közben


Renault Grand Espace 3,0 dCi Privilege 3

A magasépítésű egyterű kialakításnak és a vékony első oszlopoknak köszönhetően remek kilátás tárul a forgalom többi résztvevőjére. A meredek orr miatt a kocsi elejéből semmi sem látható, de ezt viszonylag könnyű megszokni. Városban vezetve a parkolás a legnehezebb feladat, szerencsére ezt a műveletet tolatóradar is segíti. A városi forgatagból kiérve elérkezünk az Espace igazi terepére.

A hosszú távú utazásokra kitalált kocsi a kényelem tekintetében felveszi a versenyt a felső középkategóriás autókkal. A futóműhangolás remekre sikerült, a hatalmas kerekek még a rossz minőségű hazai utakon is példásan viselkednek, a kissé lágy hangolású rugók és csillapítók pedig szinte minden úthibát elnyelnek. A zajszint is nagyon kulturált, csak 160 fölött válik igazán hallhatóvá.

Lendületes kanyarokban a magas építés miatt érthetően billeg a karosszéria, de a kocsi ennek ellenére is könnyen uralható. A gyors terhelésváltozásokra sem válaszol alattomosan, az alapáron járó menetstabilizáló rendszernek (ESP) köszönhetően pedig még csúszós útviszonyok között is szokatlanul nehéz kihozni a sodrából. A kocsi fékrendszerét a hatalmas tömeghez méretezték, a kicsit hosszabb úton mozgó pedál remekül tudatja a vezetővel, hogy ez nem egy könnyed kiskocsi.

 Műszaki adatok:

Motor: 2958 cm3-es, V6-os, turbódízel
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú proaktív automataváltó
Teljesítmény: 180 LE 4400/min
Nyomaték: 350 Nm 1800/min
Saját tömeg: 1885 kg
Hossz./szél./mag.: 4861/1860/1798 mm
Tengelytávolság: 2868 mm
Csomagtér: 456-3050 l
Végsebesség: 205 km/óra
Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,9 sec
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 13,3 / 7,4 / 9,5 l/100 km.
Tesztfogyasztás (átlag): 12,7 l/100 km
Üzemanyagtartály: 83 l
Tesztautó alapára: 12.060.000Ft

Csúcsmodell


Az általunk tesztelt Privilege felszereltségű modellben gyakorlatilag minden fontos extra megtalálható. Alapáron nyolc légzsák vigyáz az utasokra, ezek közül négy mellkaslégzsák az elülső és a második üléssor utasait védi, két oldallégzsák vigyáz az elöl ülőkre, két függönylégzsák pedig a hátsó utasoknak nyújt védelmet.

Ezek után nem meglepő, hogy az Espace öt csillagot ért el az NCAP törésteszten. Az aktív biztonságról alulkormányozottságot érzékelő ESP, vészfék asszisztens és guminyomás-ellenőrző berendezés gondoskodik. Ezenkívül természetesen alapáron jár a többzónás klíma, az automatikus magasságállítású xenon fényszóró és természetesen a Renault kártyás indító rendszere.

Értékelés

Az Espace nemcsak különleges formájával emelkedik ki a konkurensek közül, hanem remek motorjával és kitűnő felszereltségével is. Ez a különlegesség nem olcsó, hiszen a hosszított változat alapára 12 millió forint. A kocsi ezért 7 személynek kínál az átlagosnál nagyobb kényelmet, de a Grand változat bővített csomagtere sem nyújt kompromisszumok nélküli megoldást. Az autó jó választás azoknak, akik exkluzív megjelenésű, nagy teljesítményű egyterűre vágynak, és ezért hajlandóak néhány millió pluszt álldozni.


Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik