Pénzügy

DISC – Viselkedési Stílus Kérdőív

Hogyan tudnak együttműködni, kommunikálni a teljesen különböző stílusú, típusú emberek? Mire kell figyelnünk, amikor másokkal kommunikálunk? Mik húzódnak meg a konfliktusaink, „meg-nem-értéseink” hátterében? Hogyan csinálják az emberek ugyanazt a dolgot különbözőképpen? Ezekre, és még sok más kérdésre adhat választ a DISC alapján elkészített személyes riport és „csapat-térkép”.

A viselkedéstudomány szerint az eredményes emberek / vezetők tisztában vannak saját magukkal, ismerik erősségeiket és fejlesztendő területeiket, így stratégiát tudnak kidolgozni arra, hogyan feleljenek meg a környezetük támasztotta követelményeknek. A DISC rendszer kiindulási pontja, hogy viselkedésünket a problémák és kihívások, az emberek, a változások, valamint a szabályok kezelésének módja határozza meg. Mindezek kombinációjából alakul ki megfigyelhető viselkedési stílusunk.

Természetünkből adódóan hajlamosak vagyunk arra, hogy inkább egy adott módon viselkedjünk, és ne máshogy – ezt hívjuk természetes preferenciának. Ha tudjuk, melyek ezek a preferenciák, és ha képesek vagyunk másokét is felismerni, eredményesebben tudjuk kihasználni a vérmérsékletünk kínálta lehetőségeket, és képesek leszünk javítani kapcsolataink minőségén is. A rendszer praktikus támogatást nyújt abban, hogyan lehet a viselkedésről tanultakat saját magunk fejlesztése és a másokkal való eredményes együttműködés szolgálatába állítani.

Amire használhatjuk:
• kommunikáció-tudatosítás
• ügyfél felé irányuló, illetve belső kommunikációs hatékonyság növelés
• az önismeret- és mások megismerésének fejlesztése
• testre szabott értékesítési kommunikációs stratégiák kialakítása
szakember-kiválasztás minőségének fokozása
• egy adott résztvevő körben (akár prezentáción, akár megbeszéléseken vagy képzéseken) a megfelelő viselkedési stílus megválasztása
csapatmunka hatékonyság növelés

Az elektronikus úton kitöltött kérdőív alapján mindenki megkaphatja személyes riportját, és visszajelzését. A riportból információt kapunk a vezető, az értékesítési szakember, bármely munkatárs természetes és felvett viselkedési stílusára, azaz, hogy ő a mindennapi munkában, hogyan hoz döntést, hogyan épít kapcsolatokat emberekkel, hogyan viszonyul a változásokhoz, valamint hogyan viszonyul a mások által felállított szabályokhoz, azaz mennyire szabálykövető.

Fontos aláhúznunk, hogy nincsen jó vagy rossz típus, viszont a típus tudatosítása nyújt segítséget abban, hogy másként, hatékonyabban végezze a munkatárs a munkáját. Az, hogy egy adott vállalatánál, az adott szakmai területen melyik viselkedési stílus fogja biztosítani a leghatékonyabb munkavégzést, egy fontos döntési pontot jelent.

A Viselkedési Stílus Kérdőívet egészíti ki a PIAV – Személyes Érték / Attitűd felmérés. Ezzel az eszközzel képet kapunk a munkatársak munkavégzéssel kapcsolatos belső hajtóerőiről, motivációiról. A riport alapján következtetést lehet levonni arról, hogy az adott munkatárs a munkakörében milyen vállalati kultúrában és milyen motiváció mellett tud a leghatékonyabban dolgozni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik