A tavalyi évben Magyarországon 59 százalékkal nőtt a keresések száma az azt megelőző évhez képest – állapítja meg az Etarget. Nemzetközi felmérések alapján megállapítható, hogy az összeurópai reklámpiac – beleértve a tradicionális és online médiumokat is – 6 százalékkal növekedett az elmúlt évhez képest, így összértékét tekintve 104 milliárd eurót tesz ki. Összehasonlításképpen: az összamerikai hirdetési piacot 168 milliárd euróra becsülik.
Az online hirdetésre fordított kiadások 2,6 százalékos átlagos növekedést tudhatnak magukénak Európában, ezzel az eredménnyel a legdinamikusabban fejlődő szektor a médiumok közül. Európa az internetes marketingprogramokra összesen annyit költött 2005-ben, mint Amerika egyharmada. A lassabb internetpenetráció azonban azt feltételezi, hogy előbb vagy utóbb ugrani fog ez a szám, és utoléri az amerikai szintet. Az európai piacoknak megvan az az előnyük, hogy az amerikai példa alapján 6–18 hónappal előre láthatják, mi fog történni.
Európa óvatosabban bánik az internet adta lehetőségekkel, mint az Amerikai Egyesült Államok. Alacsonyabb az internetpenetráció, és a piaci szereplők is kevesebbet fektetnek a világhálóba. Mindez a különböző árazási modelleknek és a nyelvi korlátoknak köszönhető. Ettől függetlenül azonban lassan, de biztosan nő azoknak az európai piaci szereplőknek a száma, akik kulcsszavas kereső marketingprogramokra költik a pénzüket. Ezt a tendenciát támasztja alá a Magyar Online Hirdetési Index legfrissebb adata is, amely szerint Magyarországon a múlt évben 3,44 milliárd forintot tett ki az engedményekkel csökkentett áfa nélkül számított online reklámköltés, míg 2004-ben 2,45 milliárd, 2003-ban pedig 1,61 milliárd forintra rúgott ez az összeg.
Hogy lesz egy szelíd apácarendből világuralomra törő mentalista kémhálózat?
Megérkezett a Dűne várva várt előzménysorozata, a Dűne: Prófécia. De van-e tétje a Nagy Házak ármánykodásának és a titokzatos női rend megszületésének, amikor pontosan tudjuk, hova fut ki a történet?