Mindössze egyetlen kérdést tettek fel a befektetők a mintegy hetven oldalnyi üzleti terv átböngészését követően a két igazgatónak: uraim, önök képesek lesznek végrehajtani ezt a programot? Az igent annyira meggyőzően mondta ki az ötletadó, igazgató és egyben résztulajdonos magyar származású, amerikai Várdy-testvérpár, hogy az eEurope Media társaság számára neves cégek vezetőit sikerült megnyerniük: a CBS, a Cox Interactive Media, a Go2Net, valamint a Merrill Lynch és a Schroeders-csoport első embereit. Ezek az angel investornak titulált befektetők nemcsak pénzüket, de nevüket, szakértelmüket és kapcsolatrendszerüket is adják a vállalkozás támogatásához.
Az amerikai befektetők már eddig több százmillió forintnak megfelelő összeget invesztáltak – a közép- és kelet-európai régiót viaNovo.com nevű leányvállalatai útján megcélzó – eEurope Media nevű anyacégbe. Az első leányvállalatot Magyarországon hozták létre viaNovo.com Rt. néven 125 millió forintos jegyzett tőkével (a magyarországi cég induló reklám- és marketingkampánya egyébként éppen a jegyzett tőkének megfelelő összegbe kerül), s az a napokban tette hozzáférhetővé internetes termékét a felhasználók számára.
A Várdy-testvérpár nemcsak piacvezető szerepre tör – annak ellenére, hogy számos vetélytárs már jóval korábban megkezdte a piac felosztását -, céljai között az is szerepel, hogy a már meglévő, 500-800 ezer közötti létszámú hazai felhasználói kört dinamikusan bővítse, s ezzel a lehető legtermészetesebb információs forrássá tegye az internetet.
Önmagát a viaNovo média vállalkozásként definiálja, de legalább ilyen lényegesnek tartja, hogy mely elnevezések nem illenek rá. Amint azt Várdy Zoltán, az eEurope Media elnök-társigazgatója hangsúlyozza: a viaNovo.com Rt. nem telekommunikációs cég, nem online újság, nem internetszolgáltató és nem szoftverfejlesztő társaság. Véleménye szerint az internet sokak számára ma még elsősorban technológia, és – amint az a mobiltelefonnal megtörtént – rövidesen eszközzé válik. Ehhez a folyamathoz kíván hozzájárulni a viaNovo újonnan kifejlesztett, a felhasználók számára térítésmentesen hozzáférhető online szolgáltatásával.
A fivérek szerint a viaNovo más, mint a többi hasonló online szolgáltatást nyújtó hazai társaság, mert nem elsősorban híreket kínálnak a felhasználóknak, hanem szolgáltatásokat, vagyis olyan információkat és lehetőségeket, amelyekre a mindennapi életben szükségük lehet. Azaz többek között négyezer autó, háromszáz állás és ezer ingatlan adatait, valamint az egész országra kiterjedő program- és étteremajánlót. Érdekes témák felvetésével és azok megvitatásának lehetőségével, különféle rangsorolási, szavazási lehetőségekkel, beszélgető szobákkal, ingyenes e-mail szolgáltatással hozzá kívánnak járulni továbbá az internetes társadalom, közösség kiépítéséhez is. A felhasználók a világ legjobb keresőrendszerének tartott Google magyar változatával szörfözhetnek a hazai oldalak között. Számos adatbázis-szolgáltató – így például az AutoPress, a Vox, az Autoinfo, az MTI, a Ferenczy Europress, vagy az Antal International – szállít információt számukra, a saját előállítású hírek részaránya kicsi. Olyan adatok és információk találhatók az oldalakon, amelyek önmagukat generálják, azokat a felhasználók is frissíthetik, bővíthetik.
Egy ötvenes évekbeli példát idézve: amikor Amerikában a rádiót kezdte felváltani a televízió, sokan úgy képzelték, hogy a televízió sem szól másról, mint egy mikrofon előtt a hírek felolvasásáról. Az internettel kapcsolatos hasonló szemléletet rúgja fel most a viaNovo.
Várdy Attila, a társaság vezérigazgatója hangsúlyozza, hogy az amerikai Delaware államban bejegyzett eEurope Media tipikus Szilícium-völgyi társaság. Az ügyvezetők olyan előre meghatározott szerződések szerinti kötelezettségeket vállaltak, amiket a legszigorúbb amerikai befektetők is elfogadnak. Habár a céget még nem vezették be a tőzsdére, alapítása óta úgy kezelik, mintha ez megtörtént volna, legalábbis ami az információk rendszerezettségére és nyilvánosságára vonatkozó amerikai tőzsdei szabályok betartását illeti.
További konkrét befektetéseikről nem kívántak ugyan nyilatkozni a cégvezetők, ám azt elárulták, hogy egy ilyesfajta termék előállításához legalább évi 500 millió forintos befektetésre van szükség. A következő célpontok Csehország, Lengyelország és Oroszország lesznek.