Azaz, hogy van igazi, minőségi magyar bor, azt idd, azt gargalizáld, nem a vbk-t (vörösboros kólát). A Bëlga láthatóan ért a dologhoz, nyilvánvaló, hogy szeretik és fogyasztják a szép magyar minőségi bort. A Bëlga bordala persze nem marketingcélokkal készült, de szerintem többet használ a minőségi magyar borkultúrának, mint megannyi újságcikk. Képviselik és megjelenítik azokat a fiatal és nem fiatal, értelmes és érzékeny embereket, akikért érdemes bort készíteni (és róla firkálni).
De mintha, mintha. Mintha mozogna megint valami, konkrét fejlődés jelei Sopronban, a Balcsinál, Tokajon, Egerben, Szekszárdon, Villányban, ötletek, sikeres pályázatok, dinamikus, eredeti dolgok, a magyar bor az egyik legjobb dolog Kompországban (csak ó, a kontextust tudnám feledni). Well, Németh Attilára nem volt nehéz hamar fölfigyelni, mert a gondolkozós, férfias, visszafogott fiatal borász koncentrált, értelmiségi borai rögtön az elitben jelölték ki a helyét. Annak a stílusnak a képviselője, mely a kis mennyiségben készülő, a maga minőségi piaci niche-ét megtaláló, koncentrált, mély, ászkolt, boros borokról szól (nem az iparibb, könnyen érthető, egyébként sokszor kiváló reduktív stílusról).
Ez a chardonnay-chardonnay világos aranysárga, zárt, a chardonnay általában nem egy illatbomba, olyan megbízható, szőke, korrekt izé, a globális olaszrizling, mely a bádogasztali bortól az istenbizonyítékig meglehetős széles spektrumon mozog szerte a világban. Telt, szép, fanyar savú, gyümölcsös-szőlős, lágy faktúrájú, magas extraktú, lassan mozgó bor 13 százalékos alkohollal, némi maradék cukival (7,9 gramm/liter). Nagy titkok nincsenek benne, de elegáns, nem hideges karakterű, szimpatikus bor 2790 forintért.
Veresföldi Chardonnay 2004, Németh Pince. 13% alkohol › 6,1 gramm/liter sav › Telt, szép, fanyar savú, gyümölcsös-szőlős, lágy faktúrájú, magas extraktú bor › 2790 forint