Mai tévéműsoraink nevelő jellegűek, mivel az Alekosz-sokkot még mindig nem sikerült kihevernem, a 18. századi nagy eszmék fonalát felvéve kijelentem, a tudás felszabadít és felvilágosít. Aki tehát veszi a fáradságot, nem esik pofára, hogy D’Alambert-t idézzem.
Ezért kezdjük a polgári lét visszásságait előszeretettel megjelenítő, ábrázoló, visszatükröző, tolla hegyére tűző Maupassant regényének tévés adaptációjával. A Péter és János két baráti viszonyban élő testvér története, ám egy nap kiderül, Pierre csak féltestvére Jeannak (és fordítva), mivel előbbi anyja a polgári erkölcs szerint nem volt makulátlan. Nehéz ezt megemészteni mindkettőjüknek, kapcsolatuk sem marad érintetlen a hírtől, és további életüket is nagyban befolyásolja. A Duna TV-n 21:00-tól kezdődő tévéfilm a mai napig tanulságos és élő problematikát érint.
Ezzel egy időben láthatunk egy mozgalmasabb alkotást is, a Pokoli torony kultikus mű, a katasztrófafilmek alfája és omegája, akarata szerint a biztonságos építkezésre figyelmeztetne, eközben a világ az egyre magasabb épületek iránt érdeklődik, lásd Dubaiban a 828 méter magas Burj Dubai – Burj Khalifa, ahonnan már ki is ugrott valaki (még csak földet sem ért, csak egy alacsonyabb szintre zuhant, úgy halt meg). Ennyit arról, hogy az akciófilmek pozitív üzenete mennyiben jut el a tizenéves nézőkig. A Pokoli torony is a hódító magasságról szól, ahol Steve McQueen, Faye Dunaway vagy Paul Newman volt található, filmünk főszereplői. Vigyázva kacérkodjunk vele. 21:00, Filmmúzeum.
Semmi szédítő magasság, mondhatnánk a 30Y együttes lemezcímével, ez itt a Csajozós film, amely nem árul zsákbamacskát, nem szól a metafizikáról, nem csempész semmit álnokul a nézője agyába, csakis a csajozásról szól, méghozzá csajozós oldalról. A Jason Friedberg-Aaron Seltzer kettős munkásságának részét képező romantikus vígjátékot azért kel megnézni, hogy tudjuk, hol vagyunk (oké, aki holtfáradtan nevetni akar, de azt is úgy módjával, elkerülve a görcsöket, szintén jó helyen jár). Egy lányról, aki minden áron, mindig, minden körülmények között (már megint Alekosznál vagyunk, jaj) férfit akar, mégpedig egy konkrétat. 21:25, a mai kakukktojás, TV2.
Érdekes kísérlet: vígjáték játékfilm és dokumentumfilm határán a Színésznők. Maiwenn le Besco és színésznő barátai játsszák el magukat, életüket, azaz amit a rendezőnő lát belőlük, gondol róluk. Kritikus, provokatív, ahogy mondani szokták, gondolatébresztő filmről van szó, eklektikus vizuális megoldásokkal – a művészet túltengése ez, a Dogma 95 filmes iskola formalista továbbélése, a párizsi művészvilág egocentrikus és narcisztikus köldökbámulása. Azért kell megnézni, mert ez az önmagába fordult korlátoltság jellemzi a magyar televíziózást is. 21:40, m1.
De legyen valami pozitív is a végére, a rockzene felröpítő ereje nagyjából ekkor fogyott el – 1969. augusztusának közepén egy pillanatra az egész modern világ megállt egy pillanatra a levegőben, lenézett, és sok százezer embert látott. Mégpedig Woodstockban, ahol fellépett mindenki, és erről még filmfelvétel is készült. A ma esti epizódban a köetkezők lesznek láthatóak: Quill, Santana, Canned Heat, Mountain, Sly & The Family Stone, Janis Joplin, The Who, Jefferson Airplane. Utolsó három maga a tökély, a Jefferson Airplane – és ikonikus dala, a Somebody to Love – nem véletlenül lett a A Serious Man (Egy komoly ember) című Coen-remekmű vezérmotívuma. A Woodstock című játékfilmből javarészt kimaradt dalok és filmrészletek láthatóak tehát a Woodstocki napló című dokumentumfilm-sorozatban, 22:45, Duna TV.