Kajdi Csaba szerda délután élőzést tartott az Instagramján, melynek keretein belül megmutatta, hogy Karácsony Gergely főpolgármesterrel felültek egy budapesti villamosra. Kajdi „a Geszti Pétertől kapott” bérletével használta a tömegközlekedést, így gyorsan érdeklődni kezdett Karácsonynál, ugye nem akar bliccelni:
Több kérdést föl kéne tennem neked, de már elfelejtettem. Van jegyed? Érted, bilincsben levezettetlek…
Karácsony megmutatta, ő BKK-applikációt használ, negyedéves bérlete van: „Az igen!” – nyugtázta Kajdi.
A modellügynökség-vezető influenszer a dugókról kezdte faggatni a főpolgármestert, aki elmondta, alapvetően nincs háború autósok és nem autósok közt.
Vannak az életben olyan helyzetek, amikor autóval megy az ember. Az a kérdés: mindig, mindenkor autóval kell-e menni? Vagy ezeket kombináljuk: nem autósok, bringások, tömegközlekedők vagyunk, hanem budapestiek, akik jövünk-megyünk. Ez nem háború autósok és nem autósok között, hanem van egy város, ahol nagyon bonyolult az élet
– mondta Karácsony, hozzátéve, Budapestnek van a legnagyobb villamoshálózata a világon, ami külön segíti a tömegközlekedést.
Kajdi szerint több idő úgy közlekedni, ha nem autót használ az ember:
„Az Andrássyn dolgozom, sokszor rendkívül egyszerű lenne bemennem a Lánchídon keresztül. Ez is nagyon érdekes, hogy nincs alternatív hídmegoldás, ami a belvárosba bevisz. Itt is az a cél, hogy ne legyen autósforgalom egyáltalán? Mert egyébként van: utána megbolondulsz, úgy kell bemenned az Erzsébet hídon, állsz a dugóban, ugyanolyan környezetszennyező, lemész a rakpartra, szóval ennek mi értelme? Párizsban is van gyalogoshíd, de 125 mások híd van. Itt meg minden kerületnek az egy nagyon fontos híd.”
Karácsony úgy véli, nagy a buszforgalom a Lánchídon, ami alapvetően nem is gyalogoshíd, nem annak találták ki.
Az úttest nem alkalmas arra, hogy gyalogoshíd legyen. Nincs olyan szakmai szervezet, ami azt mondaná, adjuk vissza az autósforgalmat. A Lánchíd arról híres, hogy az egész egy rohadt nagy dugó. A Margit hídnak és az Erzsébet hídnak nagy a forgalma, nem tűnik fel érdemben a Lánchíd kiesése. Így van egy kiszámítható, nagy kapacitással működő buszközlekedés a Svábhegy irányába a belvárosból.
Kajdi arra is kíváncsi volt, mi a sétáló város elgondolás:
Az életünk felgyorsult: gyorsan akarunk közlekedni, gyorsan akarunk odaérni valahova. Lehet ez jó dolog, de Budapest óriási. De ha Hűvösvölgyből jössz, Rákosligetről, azért ez már más történet.
Karácsony úgy felelt, az a helyesebb megfogalmazás, hogy „Budapest olyan legyen, ahol sétálni is lehet”:
Árnyalatok vannak, nem háborúban állunk. Nincs mindenhol metró, vonat és villamos. Nekem a következő ciklusban nagy tervem, hogy ne legyen olyan lakótelep Budapesten, ahol nincs kötött pályás közlekedés. Azt akarom elérni, legyen mindenhol kötött pálya.
A főpolgármester szerint igazságtalan volt, hogy Kajdi azt mondta, szar a budapesti tömegközlekedés: „Belegebedünk, hogy jó legyen, de szerintem elég jó.”. Kajdi kíváncsi volt, mely városra kellene hasonlítania Budapestnek a főpolgármester szerint.
A történelmi, földrajzi közelség miatt Bécs jó példa. Ott is jó a közösségi közlekedés, nem jobb, mint nálunk, az ottani bérekhez viszont olcsónak számít. Van egy hasonlóság és egy különbség Bécs és Budapest között: ugyanannyi a költségvetésünk, de nekik Euróban. Van egy ilyen apró probléma.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kajdi nemrég a közösségi közlekedés ellenpólusával is foglalkozott: