Belföld

A BKK vezérigazgatója szerint a dugódíj önmagában nem jelentene megoldást, de előbb-utóbb lépni kell

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu

A Népszavának adott interjút Walter Katalin, a Budapest Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója, aki elmondta: augusztus közepe óta jelentősen növekednek az utasszámok, az iskolakezdés után visszakapaszkodtak a 2019-es jegyárbevétel 75 százalékos szintjére. „Az év eleje azonban messze elmaradt a várakozástól, így aligha zárjuk jobb eredménnyel az évet, mint tavaly, amikor 26 milliárd esett ki 2019-hez képest. Az idei 24 milliárd körül várható” – fogalmazott Walter Katalin.

A beszélgetésben felmerült, hogy az utóbbi időben záporoznak a BKK-ra a közbeszerzési bírságok, legutóbb a jegykiadó automaták tavalyi szerződéshosszabbítása miatt. Walter szerint „a közbeszerzés soha nem fekete-fehér, mindig van egy bő szürke mezsgye.”

A Közbeszerzési Döntőbizottság pedig mostanában előszeretettel vizsgálja a fővárosi cégek tendereit. Néha úgy érzem, ahol csak lehet, ott találnak valamit és büntetnek, méghozzá eléggé nagy összegekre. A jegykiadó automaták miatti döntést meg fogjuk támadni

– tette hozzá.

Mint mondta: nem dolgoznak a dugódíjon, ennek jelenleg a törvényi háttere sincs meg. A BKK vezérigazgatója úgy látja: önmagában nem is jelentene megoldást, csak egy komplex intézkedéscsomag részeként valósítható meg. „De előbb-utóbb valamit lépni kell, Budapest nem bír el ennyi autót. Az élhetőségi listán elől álló városok, mint például Bécs vagy Koppenhága évtizedekkel előttünk járnak szemléletváltásban és az ennek megfelelő közlekedésszervezésben” –  fogalmazott.

Kapcsolódó
Napi ötszáz forintos dugódíjat szorgalmaz a Levegő Munkacsoport
Ettől szerintük már érdemben csökkenne a gépjárműforgalom, és javulna a levegő minősége.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik