A biztosítási termékekről viszonylag könnyebben lemondanak az emberek, kivéve azokról, amelyeket kötelező fizetniük – mondja Szép Péter, a Scale Consulting ügyvezető partnere. Ez utóbbiak esetében, mint például a kötelező gépjármű felelősség biztosítás esetében, nem érzékelni jelentős problémákat, azonban az autóértékesítés visszaesése itt is érezhető.
A többi biztosításfajta esetében már más a helyzet. Sokan élnek például a halasztott fizetés, a felfüggesztés vagy az áthidaló hitel lehetőségével.
A lízingcégek közül elsősorban azok kerültek nehéz helyzetbe, amelyek magánszemélyek részére devizalapon történő autólízinget nyújtanak. Ezen a cégek partnereinek egy része a devizaárfolyam változás, és adott esetben a lízingelő munkahelyének elvesztése következtében képtelenné válik a részletek törlesztésére, ezt csak tetézi az eleve visszaesett autóértékesítési forgalom – derül ki a Scale Consulting közleményéből. A mostani helyzetben a lízingcégek úgy tudnak helyzetükön javítani, azt stabilizálni, ha felülvizsgálják, és ha kell, racionalizálják az úgynevezett backoffice tevékenységet, vagyis mindazokat a munkafolyamatokat, melyek nem kapcsolódnak szorosan az értékesítéshez.
Szép Péter szerint a válság egyik fontos hozadéka lehet, hogy az ügyfelek a korábbinál kifinomultabbá válnak. Érdeklődőbbek, kezdeményezőbbek, jobban utána mennek a részleteknek. A nagy kérdés az, hogy ez az érzékenység a válság után is megmarad-e. Ha igen, akkor ez a mentalitás módosulás lesz a válság egyik pozitív következménye.