Belföld

Erősödnek a hazai humáninformatikai rendszerek, előtérben az outsourcing – A NEXON éves eredménybeszámolója

Budapest, 2005. 02. 01. - Magyarország piacvezető humánügyviteli szolgáltatója, a NEXON 1,6 milliárd forintos árbevétellel zárta a tavalyi évet, ami 2003-hoz képest 24 százalékos bővülést jelent a cég számára. Ez a növekedés a hazai gyártású humáninformatikai rendszerek erősödését is jelzi, a piac kisebb átrendeződésére pedig abból lehet következtetni, hogy a NEXON outsourcing üzletága még jelentősebb - 45 százalékos - növekedést könyvelt el, így ezen üzletág részesedése a cég teljes árbevételéből elérte a 33 százalékot.

A NEXON 2004-ben lett 15 éves. Ebben az évben ügyfelei száma elérte a 2400-at, árbevétele pedig 24 %-al haladta meg az előző évit. A cég 280 új ügyfele között van többek között az IBM Data Storage Products Kft., a Foxconn Hungary Kft., a Gyermely Élelmiszeripari Rt., a KUKA Robotics Hungaria Kft., az OBI Hungary Kft. és a Wienerberger Téglaipari Rt..
A NEXON töretlen növekedése jelzi, hogy a humáninformatika olyan informatikai részpiac, melyen a hazai gyártók termékei sokszor előnyt élveznek a multinacionális termékekkel szemben. A speciális szakértelmet a multinacionális vállalatirányítási rendszer (ERP) gyártók képviselői is elismerik. Jelzi ezt a NEXON és a Microsoft tavaly év végén kötött stratégiai megállapodása, melynek keretében a NEXON az összes vezető ERP rendszerrel teljes mértékben kompatibilis nexONBÉR bérügyviteli rendszerét jelentős kedvezménnyel kínálja a Microsoft Axapta és a Microsoft Navision vállalatirányítási rendszerekhez.

Integrálhatóság több szinten

“Minden informatikai rendszer esetén kulcsfontosságú, hogy integrálható legyen a vállalat teljes informatikai környezetébe.” – nyilatkozta Héray Katalin, a NEXON marketing vezetője. “A piac mára megértette, hogy ez az integrálhatóság több szinten értelmezhető, és több szinten fontos. Nem csak az bír jelentőséggel, hogy a vállalatirányítási rendszer különböző moduljai integráltak legyenek egymással, de az is fontos kérdés, hogy a vállalatirányítási rendszer és az egyéb – például a beléptető – rendszerek között milyen gyorsan és milyen költségek árán alakítható ki integrált kapcsolat.”
Ebből a szempontból először azt kell megvizsgálni, hogy a humáninformatikai rendszerek – a bérügyvitel, a beléptetés és munkaidő-nyilvántartás, valamint a humánerőforrás-gazdálkodás – egymással teljes mértékben integráltak-e. Ha igen, akkor papír alapú adminisztráció jelentős része megszüntethető, és a munkaerővel kapcsolatos adminisztráció meghatározó hányada automatikusan lezajlik. “Ezután kerülhet sor a humáninformatikai rendszerek vállalatirányítási rendszerrel való integrációjára, amit a NEXON megoldásai a humáninformatikai piacon kiemelkedő módon, teljes mértékben támogatnak.” – hangsúlyozza a szakember.
A fentieken túl fontos szempontot jelent, hogy az integráltság fogalma nem egyenértékű azzal, hogy egyetlen gyártótól szerezzük be informatikai megoldásainkat. Jellemzően a nagyobb gyártóknál is független csapatok fejlesztik a termékeket, és a multinacionális cégek rendszerint felvásárlás segítségével bővítik termékportfoliójukat. A felvásárolt szoftverek pedig sokszor kevésbé kompatibilisek a felvásárló megoldásaival, mint az olyan független gyártók megoldásai, akik számára a tökéletes integrálhatóság alapvető kérdést jelent.

Erősödik az outsourcing

“Kit érdekel a bérszámfejtés? …A NEXON-t, de nagyon!” – hirdeti a NEXON szlogenje. A bérszámfejtés bérmunkában való elvégzése a cég szakterületének számít, több mint 60 000 magyarországi munkavállaló bérét fejtik a nexONSOURCE megoldás keretei között, többek között a Flextronics számára.
“Mi a kiszervezésnek köszönhetően nagyon komoly energiákat tudtunk átirányítani olyan egyéb személyügyi tevékenységre, melyeket stratégiailag fontosabbnak tartunk a bérszámfejtésnél. Így számunkra az outsourcing nem csak költséghatékonyabb megoldást jelent, de hosszú távú stratégiai előnyökkel is jár.” – nyilatkozta Papp Péter, a 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató Flextronics humánerőforrás vezetője.
“Sok érvet és ellenérvet hallottunk már az outsourcing megoldásokkal kapcsolatban.” – tette hozzá Angyal Gábor, a NEXON kereskedelmi igazgatója. “A bérszámfejtés területén az outsourcing kiemelkedően sikeres üzleti modellnek bizonyult, így 2004-ben ezen üzletágunk részesedése a teljes árbevételből elérte a 33 százalékot.”

Teljesítmény és eredmény

“2004-ben minden munkatársunk a maximumot nyújtotta. Elkészült bérügyviteli programunk új verziója, és e mellett szinte teljes portfoliónk megújult. Az új bérügyviteli program – a nexONBÉR – mellé új HR modul is készült, és jövőre kerül piacra az új toborzás és kafetéria modul. Mindemellett sikerült árbevételünket 24 százalékkal növelni, és az Év Legjobb Munkahelye-felmérésben második helyezést értünk el.” – nyilatkozta Ocskay Szilárd, a NEXON ügyvezetője. “Így nagyon szép eredményeket könyvelhetünk el, és 2005-ben is stabil növekedéssel számolunk.”
A NEXON tervei szerint 2005-ben továbbfejlesztik a nexONBÉR-t, és minden termékre nézve meg kívánják valósítani a távoli elérést és a dolgozói önkiszolgálást, kihasználva ezzel az internet által nyújtott lehetőségeket. Ezen kívül még nagyobb hangsúlyt helyeznek az OKÉV által elismert, az Országos Képzési Jegyzékbe vett képzéseket kínáló nexONEDU Oktatási Központ tanfolyam-kínálatának folyamatos bővítésére.
Ocskay Szilárd ugyanakkor cáfolta, hogy a NEXON tőzsdére menne. “Piacvezetők vagyunk, és helyzetünk abszolút stabil, így akár kimerészkedhetnénk a tőzsdére is, de növekedésünket eddig önerőből is tudtuk finanszírozni.”

A NEXON-ról

A NEXON 1989-ben három fővel alakult, és együtt fejlődött a rendszerváltó Magyarországgal – mára a hazai humán informatikai megoldások piacvezető szolgáltatója. A több, mint 150 főt foglalkoztató cég 2004-es nettó árbevétele meghaladta az 1,6 milliárd forintot. Legfontosabb terméke a teljes körű bérügyviteli szolgáltatást nyújtó nexONBÉR (korábban BERENC), amely a folyamatos fejlesztésnek és az évi 10-15 frissítésnek köszönhetően a magyarországi szabályozásnak mindig megfelelő, megbízható és naprakész. További termékei a humán tőke sikeres alkalmazását biztosító nexONHR humánerőforrás-gazdálkodási rendszer, valamint a nexONTIME beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszer. Ezen kívül a cég nexONSOURCE márkanév alatt teljes körű bérszámfejtés-outsourcing szolgáltatást is nyújt.
A NEXON 1996 óta rendelkezik ISO 9001 minősítéssel, 2002-ben pedig – a szoftver termékek kategóriában elsőként – megkapta a legmagasabb szakmai felkészültséget elismerő Microsoft Gold Certified Partner címet. A NEXON ma tíz magyarországi telephelyén 2400 ügyfél és több mint 1 millió munkavállaló igényeit szolgálja ki.

További információ:

Héray Katalin, marketing vezető, NEXON
E-mail: nexon@nexon.hu
Telefon: +36-1-4655-100
www.nexon.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik