Belföld

Atigris ugrás (Microsoft Megoldás Magazin, 2005 március)

A SZÁMALK Informatika RT. tavasztól tradícionális nevét elhagyva Atigris Informatika RT.-ként működik tovább. A vállalkozás fő tevékenysége a Microsoft-licencek értékesítése és Microsoft alapú rendszerintegrációs és fejlesztési projektek kivitelezése. A vállalat többször is elnyerte „A Microsoft legnagyobb licencszállítója" címet, a közelmúltban pedig a Microsoft Gold Partner cím mellé három szakterületen is – kommunikációs infrastruktúra, portálépítés és Windows Server 2003 migráció – Microsoft GTM partneri rangot kapott.
Papp Tiborral, az RT. vezérigazgatójával beszélgettünk.

Mióta foglalkozik a Számalk Informatika Rt. a Microsoft termékeinek értékesítésével?

A cég indulása óta. 1996-ban kifejezetten a Microsoft termékeinek értékesítésére és Microsoft alapú rendszerek integrációs, fejlesztési munkáira hoztuk létre a társaságot. A kezdeti években szinte kizárólag a legnagyobb hazai vállalatok közül kerültek ki megrendelőink, az elmúlt évben azonban jelentősen nőtt a kisés középvállalati szektor számára értékesített rendszerek száma. Már az alapításunk utáni második évben átvehettem Dublinban a vállalatunknak ítélt „Best Operational Performance” Microsoftdíjat, Kelet-Európában bennünket ítéltek a legjobban muködő Microsoft-partnernek. Azóta is a Microsoft-megoldások teljes palettáját kínáljuk, az irodai szoftverektől kezdve a Microsoft CRM megoldásig, a Navisionig, a multimédiás oktatási rendszerekig, s munkánkért az évek során számos különböző elismerést kaptunk.

Több szakterületen is a Microsoft Magyarország GTM- (Go- To-Market) partnereként dolgoznak. Mit jelent munkájukban a GTM-partnerség?

Úgy gondolom, a GTM-partneri címmel a Microsoft a Számalk szakembereinek magas szintu kompetenciáját ismerte el. Mindhárom területen érdekes és újszeru projekteken dolgozunk. Az egyikben az alkalmazások mennyisége és sokszínusége teszi bonyolulttá a sikeres migrációhoz elengedhetetlen kompatibilitásvizsgálatot, a másikban az új Microsoft-termékekben megjelenő újfajta funkcionalitással „küzdenek” munkatársaim. A legkényesebb feladatot persze mindig az jelenti, ha egy „harmadik gyártó” megoldásának sikertelen implementációja után kell bizonyítanunk a Microsoft-termékekre épített megoldás alkalmasságát. Ilyenkor érezzük, hogy a stratégiai partnerség a kézenfekvő előnyök mellett mekkora felelősséggel is jár számunkra.

Melyek a legjelentősebbek a most futó projektjeik közül?

Két projektet emelnék ki sok munkánk közül. Nemrég indult el „Az év Microsoft-infrastruktúramigrációja” a Molnál. A Magyar Olaj- és Gázipari Rt.-nél meghívásos pályázaton nyertük el a Microsoft alapú infrastruktúramigráció teendőit. Ez a fejlesztés – melynek során Windows Server 2003-as rendszereket implementálunk – érinti a Mol teljes informatikai hálózatát, elősegíti a szerverek és az adatközpontok tudatos konszolidációját, megteremti a hatékony, korszeru vállalati ügyvitel, kommunikáció lehetőségét, egységes Microsoft-technológiára építve. A migrációs tervezést a Microsoft Consulting Services szakemberei végezték el, a rendszer teljes átállításával és éles üzembe helyezésével tavaszszal végzünk. Másik, folyamatban lévő projektünk a Gazdasági Minisztérium informatikai infrastruktújának korszerűsítése. Itt vegyes hardverplatformon kell szerverkonszolidációt végeznünk Windows Server 2003-ra, teljesen Microsoft alapú környezetet kialakítanunk a korábbi, Novell és más szoftverelemeket is tartalmazó megoldások helyett. Része munkánknak az egységes címtárszolgáltatás kialakítása, a file- és nyomtatókiszolgálók konszolidációja, a csoportházirendek, az Exchangere épített megbízható levelezés, a csoportmunka-támogatás, a digitális aláírás bevezetése. Ha mindennel elkészülünk, a minisztérium IT-rendszerének üzemeltetése nemcsak sokkal korszerűbb, de lényegesen olcsóbb is lesz.

Már három éve foglalkoznak Microsoft Navision projektekkel. Mely piaci szegmensből tapasztalják a legélénkebb érdeklődést a Navision vállalatirányítási rendszer iránt?

Egy mai vállalat versenyképességének és sikerességének megőrzéséhez elengedhetetlen, hogy üzleti folyamatait egy korszerű, megbízható integrált informatikai rendszerrel támogassa. Ezáltal elérhető, hogy a vállalat működése gyorsabb, pontosabb, és hatékonyabb legyen, amit az üzleti partnerek is érzékelnek és értékelnek. Véleményem szerint a Navision az egyik legkorszerűbb, széles köru funkcionalitással rendelkező integrált vállalatirányítási rendszer a magyar informatikai piacon, mely szokatlanul rugalmas módon igazítható az egyedi felhasználói igényekhez, és kitunően integrálható más ügyviteli, irodai rendszerekkel. Szerény hardverigénye, gyors bevezethetősége és kedvező ár/teljesítmény mutatói miatt elsősorban a kis- és középvállalatok számára ideális megoldás. A tipikus bevezetési idő a Navision esetén mindössze 2–6 hónap. Már élesben üzemel például az általunk implementált Navision a világ egyik legnagyobb szivatytyúgyártó cégének, a WILO-nak a hazai leányvállalatánál, ahol néhány hónappal ezelőtt kezdtük el a munkát. A Navisionhoz egyébként elkészítettünk egy költségvetési kiegészítő modult, így ez a rendszer már az államigazgatási igényeknek is teljes mértékben megfelel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik