Média

Ezután is hallható lesz a Rádió1 Győrben

Cooky, a Rádió1 műsorvezetjőe lesz
Cooky, a Rádió1 műsorvezetjőe lesz
Eldőlt a 103,1 MHz-es győri frekvencia sorsa a Médiatanács eheti ülésén. A győztes, csakúgy mint az eddigi rádió, hálózatba kapcsolódik majd Andy Vajna Rádió1 csatornájával. A testület ezenkívül műsortámogatási pályázattal, tévés termékmegjelenítésekkel és más vidéki rádiók frekvenciapályázataival is foglalkozott.

A Médiatanács eheti ülését követően pénteken bejelentette, hogy a Lajta Rádió Kft.-t állapította meg nyertesnek a Győr 103,1 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvencia pályázatán. A frekvenciát eddig a BMC Rádió használta, melynek jogosultsága, 103,1 Rádió 1 néven május 16-án lejár. A Médiatanács közölte, hogy a médiaszolgáltató elődjéhez hasonlóan a Rádió 1 budapesti adásával hálózatba kapcsolódva nyújtja majd médiaszolgáltatását. (Ez azt jelenti, hogy az adásidő egy részében a Rádió 1 adása lesz hallható Győrben.) A győri frekvenciapályázaton eredetileg két médiaszolgáltató indult, de a Turul Média Kft.-t alaki érvénytelenségre hivatkozva kizárták az eljárásból, ez ellen pedig a pályázó nem kért jogorvoslatot – tájékoztatott a testület.

A győztes Lajta Rádió Kft. tulajdonosa a cégnyilvántartás szerint egyébként Akóts Zsolt, aki a Győr-közeli Császáron élő magánszemély.

A Médiatanács foglalkozott esztergomi és miskolci rádiós ügyekkel is. Az Esztergom 98,1 MHz helyi kereskedelmi médiaszolgáltatási lehetőség hasznosítására beérkezett pályázati ajánlatok alaki vizsgálata és a hiánypótlások után pályázati nyilvántartásba vette az FW Befektetési Kft.-t, a Turul Média Kft.-t és a Hold Reklám Kft.-t. Az eredményhirdetés későbbre várható.

A Médiatanács határozott arról is, hogy a Miskolc 103,0 MHz körzeti, továbbá a Székesfehérvár 101,8 MHz és a Tatabánya 96,7 MHz helyi rádiós frekvenciák hasznosítását célzó pályázati felhívások tervezetét közzéteszi. Azt ígérik, hogy a dokumentumok tíz munkanapon belül felkerülnek az NMHH Médiatanács honlapjára.

Nőtt a tévés termékmegjelenítések száma

A testület eheti ülésén elfogadta továbbá az országos kereskedelmi televíziók műsorainak termékmegjelenítését vizsgáló aktuális tanulmányát. A hatóság 2016 második félévében az RTL Klub és a TV2 3.861 műsorszámát vonta be a felmérésbe. A vizsgálat ezúttal is a médiaszolgáltatások saját gyártásban készített műsoraira fókuszált, és összesen 13269 termékmegjelenést azonosított. Az elemzett adások több mint negyede indokolatlanul adott közre termékmegjelenítésre figyelmeztető feliratot, azaz nem tartalmazott ilyen típusú hirdetést a műsor. A termékmegjelenítésben a különböző –szolgáltató, autós és sztártémákat feldolgozó – magazinok vitték a prímet, és a márkák szektorai is leginkább ehhez illeszkedtek (közlekedés, szabadidő, szolgáltatás, öltözködés-kiegészítők).

A leggyakrabban megjelenő márka az Adidas (463 alkalom) volt, amelyet a Nike (299) és az Electrolux (208) követett. A két csatorna műsoraiban összesen 2.019 féle márka tűnt fel, ami 337-tel haladta meg az előző félév eredményeit. A legtöbb termékmegjelenítéssel (2182) az RTL Fókusz műsorában lehetett találkozni – ahol közel kétszer annyi megjelenítést tettek közzé, mint amit a holtversenyben ezüstérmes TV2 Aktív című műsora és az RTL Klub Story Extrája (1.159). Az összesített féléves érték a márkaszámhoz hasonlóan szintén ötödével meghaladta a megelőző periódusban vizsgált kereskedelmi üzenetek számát (10.987) – állapította meg a Médiatanács.

Vissza nem térítendő támogatás műsoroknak

A Médiatanács elfogadta az idei pályázati felhívást a rendszeresen jelentkező, helyi és körzeti televíziós közéleti magazinműsorok, televíziós hírműsorok, illetve kulturális magazinműsorok készítésének vissza nem térítendő támogatására a Magyar Média Mecenatúra program keretében. A pályázati eljárás célja négy negyedéven keresztül minden hét azonos napján/napjain, azonos időpontban jelentkező közszolgálati műsorszámok folyamatos készítésének és adásba szerkesztésének támogatása. Közéleti és kulturális magazinműsor esetében legalább 46, hírműsor esetén minimum 234 darab adást kell a médiaszolgáltatóknak vállalniuk. Az állandó műsorszámok támogatására a Médiatanács idén fordulónként legfeljebb 105 millió forintot, összesen 420 millió forintot különített el. A fordulónkénti keretösszeg 15 százalékát kulturális, 25 százalékát közéleti magazinok támogatására kell szánni, míg 60 százalék jut hírműsorokra. Hír- és kulturális magazinműsor esetén az egy adásra elnyerhető maximális támogatás 40-40 ezer forint, míg közéleti magazinműsor esetén 60 ezer forint. Az egyes műsorszámokat tervezett összköltségük legfeljebb 67 százalékával támogatja a testület. A pályázatokat kizárólag elektronikus úton lehet benyújtani, az első forduló beadási határideje április 27., a támogatásokról június 13-ig dönt a Médiatanács.

A Magyar Média Mecenatúra program Escher Károlyról elnevezett ad hoc-pályázatán 1,45 millió forint támogatást szavazott meg a grémium a Bözödújfalu munkacímű dokumentumfilm forgatásaira. A forgatás befejezése után a támogatottnak a forgatott anyaggal indulnia kell a mecenatúraprogram következő dokumentum- vagy ismeretterjesztő filmes pályázatán.

A grémium emellett arról is határozott, hogy a május 26–28-i gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztiválon összesen kétmillió forint értékben ajánl fel díjakat: egymillió forintot ad a fesztivál fődíja, az „Európa Kék Szalagja” győztese számára, továbbá 500-500 ezer forintos díjjal támogatja a Kárpát-medencei Filmszemle Kárpát-medence természeti értékei szekció természetfilmes, illetve dokumentumfilmes kategóriájának nyertesét.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik