Első alkalommal fordul elő, hogy közforgalmú autóutat borítottak le napelemekkel. A normandiai Tourouvre-au-Perche nevű falu útjának 1 km-es szakaszán található a speciális felület, ami 2800 négyzetméter tesz ki.
A másik nagy kérdés, hogy a felület mennyire lesz ellenálló az autók súlyának és az időjárás viszontagságainak. A kivitelező szerint a paneleket egy olyan speciális gyantafelület borítja, ami önmagában is öt szilikon réteget tartalmaz, így az útban még a teherautó forgalom sem fog kárt okozni.
Az állami beruházást elég sok kritika éri a kezdetektől fogva, mivel a szakértők szerint az útfelület által biztosított energiát más forrásból, sokkal olcsóbban is elő lehet állítani. Ebben valamennyi ráció mindenképpen van, hiszen Normandia nem nevezhető éppen egy napfényben fürdő régiónak: az egyik itteni nagyváros, Caen, egy évben mindössze 44 napsütéses napot él meg, amihez képest Marseille 170 napja maga a Kánaán.
A technológiát szállító vállalat (Colas) biztos benne, hogy a jövőben drasztikusan lehet csökkenteni a költségeket, amivel a projekt megrendelője, a francia környezetvédelmi miniszter asszony, Ségolène Royal is egyetért. A tárca ambiciózus tervei szerint a jövőben minden 1000 km-nyi autóútra esne egy 1 km napelemes felület – Franciaországban úthálózata egyébként 1 millió km-t tesz ki.
2014-ben egy holland kerékpárúton történt hasonló kísérlet. Akkor a 70 méteres szakaszon üzembe helyezett napelemek 3000kWh-nyi energiát termeltek, ami nagyjából egy család egyéves energiafogyasztását fedezi. Ha azonban a beruházás költségét közvetlenül energiára fordították volna, az 520 000kWh-t hozott volna.