Megírtuk, hogy a július 24-én hatályba lépő jogszabállyal az Uber befejezi tevékenységét Magyarországon. Fekete Zoltán, az Uber magyarországi ügyvezetője a 24.hu-nak elmondta, ez egy hosszú folyamat volt, ami a végén eszkalálódott. Sok mindenkivel tárgyaltak, rengeteg levelet kiküldtek, mindent megtettek, de nem mutatott hajlandóságot a másik fél, azaz a kormány a közös megegyezésre. A hozzáállással volt baj, azzal, hogy meg se nézték, mennyi munkahelyet teremt az Uber, mennyi adót fizet – tette hozzá.
A sajtótájékoztatón egyébként elhangzott, hogy volt olyan BKV-sofőr, akit pár évvel a nyugdíj előtt rúgtak ki, ő szó szerint azt mondta, neki
mert máshol nem talált volna munkát. De nemcsak neki, sokaknak volt ez megoldás.
Arra a kérdésünkre, hogy mi az oka annak, hogy az Ubert ellehetetlenítették, Fekete azt válaszolta
ez az egymillió dolláros kérdés.
Van egy teljesen túlszabályozott rendszer, és rajtuk kívül senki sem foglalkozott ennek megoldásával.
A taxisok teljesen monopolhelyzetben vannak,
mondta Fekete.
Ahogy azt korábban már megírtuk, a fizetésekhez képest
Ráadásul úgy, hogy Magyarországon finoman szólva sincs túl nagy népszerűségük a taxisoknak, nyilatkozta Fekete.
Szerinte gyakorlatban az egész rendszer nem működik. Azt gondolja, hogy a taxistüntetések nyomást gyakoroltak a döntéshozókra, miközben már a demonstráció is teljesen rossz felfogásban zajlott. Ugyanis nem azzal foglalkoztak, hogy levegyék a taxisokról az értelmetlen terheket, vagy mondjuk a fix tarifákat eltöröljék, hanem azzal, hogy tűnjön el az Uber.
Az ügyvezető arra a kérdésre, hogy lesz-e ennek a döntésnek nemzetközi visszhangja, azt válaszolta, valami biztosan lesz, mert
ez egy forró téma.
Hozzátette, Lengyelországban most indult el a 9. városban a szolgáltatás, és nem azon agyalnak, hogyan lehetne ellehetetleníteni őket, hanem azon, miért jó ez, mik az előnyei. Ott előremutató ötletek vannak, míg Magyarországon semmi hajlandóság nem volt.
Először azzal vádolták az Ubert, hogy nem fizetnek adót, megoldották,
Aztán azzal próbálták őket bemocskolni, hogy nincs a sofőröknek engedélye, ezt is megoldották. Rájuk fogták, hogy nincs biztosításuk, ez kiderült, hogy nem igaz:
Semmi nem volt igaz, a sofőrök 100 százalékának ki volt váltva az engedélye
– mondta Fekete.
Az Eb is szóba került, Franciaországban több mint egymillióan használták az Ubert, köztük magyarok is. És miközben mi Eb-t, Vb-t, olimpiát akarunk rendezni, megszűnik egy népszerű európai szolgáltatás:
Idejönnek majd a turisták, és azt látják, itt nincs Uber.
Szerinte a metrófelújításnál se jött volna rosszul az applikáció.
Visszatérve a nemzetközi helyzetre, miközben Magyarországon kivonul az Uber, Szlovénia már ott tart, hogy azon dolgoznak, miként lehetne hibrid autókat bevonni a rendszerbe.
Fekete szerint most egy darabig biztos nem lesz Uber, de ha nem ez, akkor majd lesz más. Jön egy új szolgáltató, mert ez a világ rendje.
Brüsszel azt már kimondta, hogy a tiltás nem elfogadható, ebből is látszik az ügyvezető szerint, hogy
Európa másfele megy.
Fekete elmondta, ők több alkalommal tettek konkrét javaslatot, mert
az a szabályozás ami most van, arra az időre íródott, amikor még vezetékes telefon se volt.