Mobil

A Telenor új funkcióval turbózza fel a Messengert

A chatbot, vagy csevegő bot fogalma körülbelül azóta került be a köztudatba, amióta a Facebook hivatalosan is bejelentette, hogy a Messengert kibővíti ezzel a funkcióval. A mesterséges intelligenciára alapuló chatbot az összes nagy tech cég figyelmét felkeltette (Google, Microsoft), hiszen rengeteg lehetőség rejlik benne, még ha ez ebben a pillanatban nem is annyira egyértelmű.

Az írott, net alapú kommunikáció hatalmas lendülettel tör előre,

a felhasználók az SMS-t hátrahagyva a chat appokat használják a kapcsolattartásra,

nem véletlen a Facebook Messenger, a Viber, vagy a WhatsApp sikere. A mobilnet és az okostelefon párosának általánossá válása miatt a ez a csatorna nemcsak nekünk, hanem a cégeknek is egyre érdekesebb, hiszen tudják, hogy elsősorban itt érhetnek el bennünket.

Ezzel a kis alapozással el is jutottunk odáig, hogy a Messenger felületét a hazai szolgáltatók közül a Telenor népesíti be botokkal elsőként, azaz eggyel, ami OlyBot névre hallgat. Ha nagyon leegyszerűsítenénk, akkor leginkább az ősidők információs SMS-eihez lehetne hasonlítani a dolgot, amikor az ember feliratkozott bizonyos típusú hírekre (sport, időjárás, útinfó, stb.), amelyek aztán jöttek is szépen, a maguk 160 karakterébe zsúfolva.

A chatbot is valami ilyesmi, csak éppen modernizált formában, hiszen a Messenger már képek, videók, hangfelvételek átadására is képes. Az OlyBotot úgy kell elképzelni, mint egy kulcsszavakra beprogramozott virtuális robot, aki bizonyos kérésekre, szavakra meghatározott válaszokat ad. Jelen esetben úgy aktiválható, hogy az ember megkeresi a Telenor Hungary nevű Facebook fiókot az alkalmazásban, ott kiválasztja az üzenetküldési lehetőséget, majd köszön neki illedelmesen a „Hello” szó beírásával.

Telenor_olybot_chat_messenge

Erre automatikusan érkezik egy üdvözlőszöveg, ami már tartalmazza a továbblépéshez, illetve a témákra való feliratkozáshoz szükséges tudnivalókat. Ez az OlyBot tesztüzeme alatt az Olimpia, ami híreket, eredményeket, vagy a magyar csapat éremtáblázaton elfoglalt helyét küldi el a felhasználónak. Ha nem sporthírekre vágyna az ember, hanem szívesen közölne valamit a szolgáltatóval, akkor azt is megteheti, ebben az esetben az üzenetet hús-vér ügyfélszolgálatosok kapják meg, akik az ígéretek szerint gyorsan reagálnak is.

Mindebből jól érezhető, hogy ez csak a kezdet, a jövőben pedig további fejlesztések várhatók, tudtam meg Rátz Tibortól, a Telenor közösségi média szakértőjétől. Hamarosan a szolgáltató céges blogja is megjelenik ezen a felületen, várható, hogy az ügyfélszolgálat életében fontos szerepet kapjon az OlyBot, aminek érdekében folyamatosan fejleszteni fogják az azt vezérlő mesterséges intelligenciát.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik