AppleMark
Média

A 0,1 százalékos közönségarányú Echo TV új tulajdonosa is masszívan veszteséges

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 12. 12. 18:07

A cégbíróságon leadott adatok szerint a veszteséges Echo TV-t Széles Gábortól megvásárló, a felcsúti Mészáros-család vezette Talentis Group 637 milliós üzemi veszteséget produkált legutóbb. Az Echo Tv-t egyébként a felcsúti gázszerelő felesége és ügyvédje fogja irányítani, de maradt a cég igazgatóságában Farkas Boglárka, a HírTV egykori hírolvasója, valamint Széles Gábor volt tulajdonos is. A vételár közel 200 millió forint volt.
Korábban a témában:

A cégbírósági adatok azt mutatják, hogy a herceghalmi székhelyű Talentis Group Beruházás-szervező Zrt. nevű cégen keresztül vette meg idén decemberben a felcsúti Mészáros-család Széles Gábor vagyonkezelő vállalkozásától, az SGH Vagyonkezelő Kft.-től, valamint Vasvári Csabától az Echo TV-t működtető Echo Hungária Zrt.-t.

Az új, december 2-ától hatályos társasági szerződésben foglalt módosítások bejegyzése még folyamatban van a nyilvántartás alapján, de már látszik a leendő tulajdonos kiléte, és az is, hogy az Echo TV új tulajdonosa nem távolította el Farkas Boglárkát, a Simicska Lajos fémjelezte HírTV egykori hírolvasóját az Echo igazgatóságából, ahová ugyancsak megérkezett a felcsúti gázszerelő-vállalkozó-polgármester, Mészáros Lőrinc felesége, Mészárosné Kelemen Beatrix Csilla, valamint a sajtóban csak Mészáros Lőrinc ügyvédjeként emlegetett dr. Csík Zoltán is. Míg Mészáros felesége, valamint Csík Zoltán önállóan is képviselheti a céget, az egykori hírolvasó csak Csíkkal vagy Mészárosnéval együttesen teheti meg ugyanezt. Érdekesség, hogy az igazgatóságnak egyelőre tagja maradt Széles Gábor is. Bejegyzés alatt áll továbbá az alcsútdobozi lakóhellyel rendelkező Siklósiné Zsohár Melinda Tünde újságíró igazgatósági tagként történő bejegyzése, aki Farkas Boglárkához hasonlóan csak Csík Zoltánnal vagy Mészárosnéval együttesen jogosult aláírásra a cég nevében.

Veszteségek ellenére 200 millió a törpe nézettségű tévéért

De legalább ilyen érdekes, hogy a 2005-ban megalakult, a Nielsen Közönségmérés műszeres nézettségmérése szerint nagyjából 0,1 százalék körüli közönségarányt felmutatni képes, és ezzel a TOP50 hazai csatorna között sem szereplő Echo TV, mely legutóbb csak jelentős pénzügyi veszteséget tudott felmutatni, egy olyan tulajdonoshoz került, mely szintén mínuszosan működik, méghozzá nem is csekély mértékben.

Az új tulajdonos, a Talentis Group Zrt. ugyanis a tavalyi évben mindössze 9,3 millió forint nettó árbevételt tudott felmutatni, miközben a társasági üzemi vesztesége 637,2 millió forintot tett ki, adózott eredményük pedig mínusz 453 millió forint volt. Az Echo TV ehhez képest tulajdonképpen egész jól sáfárkodott tavaly, hiszen árbevétele 791,9 millió forint volt, üzemi eredménye pedig “csupán” csak 172 millió mínusz, adózott eredménye 180 millió forint volt, mínuszban.

Az új tulajdonos azonban mégis kifizetett a veszteséges televízióért 195+4,7 millió forintot, azaz nagyjából 200 millió forintot, legalábbis a HVG hetilap szerint.

Széles csak a saját lapjának volt hajlandó beszélni

A 24.hu egyébként még idén október végén írásban kereste Széles Gábort a majdani lehetséges tulajdonosváltásról érdeklődve, amiről már akkoriban is sokat lehetett hallani, hiszen kiszivárgott, hogy a felcsúti polgármester a médiaiparban tovább növelné befolyását azután, hogy a Mediaworks cég közelébe került, másrészt tudható volt az is, hogy Széles nem szeret veszteségeket látni a cégei környékén, így már csak emiatt is szabadulni készül a tévéjétől.

Épp ezért még októberben kérdeztük azt is, hogy az elmúlt években ugyancsak veszteségesen működő Magyar Hírlaptól nem tervezi-e, hogy megválik, de sem erre, sem más kérdésünkre nem válaszolt a médiavállalkozó, aki ezután inkább a saját médiájának, a Magyar Hírlapnak nyilatkozott. Ott jelentette be azt is, hogy az Echo Tv-t Mészáros Lőrinc vette meg, az aláírásról fényképet is közölt a lap.

Mészáros Lőrinc, az Echo Tv tulajdonosa
Mészáros Lőrinc, felcsúti polgármester és nagyvállalkozó Orbán Viktor miniszterelnök társaságában

Fidesz-KDNP szellemiségű tévé

Széles Gábor az interjúban azt mondta, hogy Mészárosékkal több hónapon át készítették elő az adásvételi szerződést, és hogy a befektető kiválasztásánál nem csak a tőkeerő volt fontos Széles számára, hanem az is, hogy csak olyan vevő jöhetett számításba, aki egyrészt magyar, másrészt az értékrendje hasonló Széleséhez, illetve akivel politikailag is félszavakból értik egymást.

Mészáros Lőrinc ilyen ember

– mondta Széles, hozzátéve, hogy kifejezetten pozitív a felcsúti polgármesterről kialakult véleménye, illetve korrekt és szerény embernek tartja, aki egész biztosan továbbviszi majd az Echo Tv korábbi szellemiségét, bár azt is hozzátette, hogy most már nem a jobboldali a helyes kifejezés, hanem az, hogy a Fidesz–KDNP szellemiségének megfelelő, a kormányhoz legközelebb álló csatorna az Echo.

Azt is mondta:

Az mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy a Fidesz–KDNP és Orbán Viktor miniszterelnök mellett tettem le a voksomat, ezt a Magyar Hírlappal, az Echo Tv-vel és a Békemenet megszervezésével is bizonyítottam. Azt gondolom, hogy az Echo Tv 2005-ös elindításával és működtetésével teljesítettem a küldetést, amit vállaltam, hogy segítek a jobboldal sikerében. Ma 2,8 millió háztartásban fogható a csatorna, és ha bekerül majd a szolgáltatók ingyenes csomagjába, még egymillióval tudjuk bővíteni ezt a számot.

Fejleszteni, terjeszkedni készül az új tulajdonos

Reményét fejezte ki továbbá, hogy az új tulajdonos bővíteni szeretné a szomszédos, magyarlakta területeken is az Echo televízió vételi körzetét. Széles leszögezte azt is, hogy a felcsúti vállalkozó cégének beruházása nyomán elmaradt technikai fejlesztéseket is végre fognak hajtani: új kamerákat vesznek és át fognak térni a 16:9-es (szélesvásznú) képformátumra, valamint a stúdió elavult berendezései is cserélre szorulnak. Ez összesen legalább másfél milliárd forint beruházást igényel. Széles azt is mondta, hogy az új tulajdonos vállalta továbbá, hogy bővíti a tévénél dolgozók létszámát, ami főleg új vágók és szerkesztők felvételével jár majd. Mindez azért kell, hogy “pörgősebbek legyenek a műsorok”, valamint fizetésemelést is sürgetett, bár az nem derült ki a beszélgetésből, hogy ezt tulajdonosként Széles miért nem hajtotta végre.

A veszteséges Magyar Hírlapot megtartja

Szóba került a Magyar Hírlap is, amire azt mondta, hogy az újság továbbra is a tulajdonában marad, attól nem válik meg.  A szerkesztőségben technikai fejlesztések következnek, emellett állítólag bővítik az újságírógárdát, és bérrendezésre is sor kerül.

Büszke vagyok a Magyar Hírlapra, hiszen mára mi lettünk a legnagyobb példányszámú országos politikai napilap, nem csak a jobboldalon. Őszintén mondom, erre nem gondoltam volna, amikor 2005-ben az SZDSZ-hez közeli újságot megvásároltam, és belekezdtünk a polgári értékrendű új Magyar Hírlap felépítésébe.

Arra a Magyar Hírlap szerzője sajnos nem kérdezett rá, hogy halad Széles Gábor Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója ellen indított médiatanácsi panaszával. Pedig a médiavállalkozó idén márciusban még a Médiatanácsot próbálta bevetni a Facebook alapítója ellen.

(Kiemelt kép: Széles Gábor, a Magyar Hírlap jelenlegi és az Echo TV volt tulajdonosa, jelenleg az Echo Tv igazgatóságának tagja. Fotó: MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.