A Zenith médiaügynökség legújabb előrejelzése szerint 31 százalékkal nőhet az automatizált módon (számítógépes rendszerek segítségével) értékesített reklámértékesítés, a programmatic piaca – írja a Campaignlive.co.uk szakportál.
A most publikált tanulmány összesen 41 hirdetési piaccal foglalkozik, és a programmatic mellett foglalkozik a közösségi média 25, az online videós reklám piacának 20 százalékkal várható növekedésével is.
A jövő évben egyébként automatizált módon értékesítik majd az úgynevezett display típusú hirdetések (ilyen például a banner) 58 százalékát, szemben a mostani 51 százalékával – állapítja meg a Zenith.
A rendkívül gyors növekedést mutatja, hogy 2012-ben még csak 13 százalék körül volt ez a mutató, és a piac volumene még csak 5 milliárd dollárt tett ki, míg idén a programmatic piac már 39 milliárd dollárra tehető.
A tanulmány azt is állítja, hogy a növekedésnek köszönhetően 2018-ra a piac elérheti a 64 milliárd dollárt.
Egyébként a programmatic hirdetési piac legnagyobb szereplője az Egyesült Államok, mely a maga 24 milliárd dollárjával a globális piac 62 százalékát tudhatja magáénak. A második legnagyobb programmatic piaca az Egyesült Királyságnak van. Ott a piac volumene 3,3 milliárd dollár.
Nem tudja, mi az a programmatic? Ide kattintva olvashat erről egy részletes interjút a téma legszakavatottabb szakértőjével.