Naponta országosan közel 6 millióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak – derül ki a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium 2016. június-szeptemberi időszakra vonatkozó legújabb kutatási eredményeiből, ami alapján kis átrendeződés is történt azon rádiók körében, amelyek még hajlandóak megméretni a közönségtáborukat.
A piacvezető változatlanul a valamivel több mint egy hét múlva elnémuló, idén májusban tulajdonoscserén átesett, egykoron Simicska érdekeltségei közé tartozó országos lefedettségű Class FM volt, melyet a 15 éves és idősebb korosztály körében idén június és szeptember között naponta átlagosan közel 2,4 millióan hallgattak. A Simicska Lajoshoz köthető Music FM közönsége közel 700 ezres, a romániai származású Radu Morar Tematic Media Groupjához tartozó Sláger FM (a volt Juventus Rádió) hallgatósága pedig 351 ezres volt.
Országos közönségarányát tekintve megelőzte a Rádió Rock az Inforádiót
Érdekes, hogy az idén májusban többek között Nagy Feró műsorvezetésével indult budapesti Rádió Rock máris a százezer fölötti hallgatótáborral rendelkező, vagyis jelentősnek mondható rádiók közé tudott kerülni, sőt a 161 ezer fős közönségével a Spéder Zoltán féle CEMP médiacsoporthoz tartozó InfoRádiót (114 ezer) is meg tudta előzni. Az FM 95,8 MHz-en hallható, 81 százalékban magyar rockzenét sugárzó Rádió Rockot működtető Favorit Masters Kft. alapítója és tulajdonosa Németh Gábor dobos, zeneszerző (Skorpió, Dinamit, P. Mobil), a Kőbányai Zenei Stúdió szaktanára, Vörös István énekes, gitáros, dalszerző (ex-Prognózis) és Andrási Beáta, a Vörös István Produkció ügyvezetője.
Az adatsor alapján az is kiderült, hogy egy átlagos napon a Simicskához köthető Lánchíd Rádiót 92 ezren hallgatták.
Fontos hozzátenni a fentiekhez, hogy a mérésből sajnos több rádió is kimaradt. Továbbra sem lehet megmondani például, mennyien hallgatják a közmédia rádiócsatornáit, vagyis a Kossuth, a Petőfi, a Bartók és a Dankó rádió műsorait. A közmédia ugyanis idén úgy döntött, nem méreti magát többé, nem hosszabbítottak szerződést a rádiós piac szereplői által megbízott TNS Hoffmann – Mediameter hallgatottságmérő konzorciummal. Ezt azzal magyarázták korábban a 24.hu-nak az MTVA-nál, hogy a rádiós hallgatottságmérési piac átalakulóban van. Ami egyébként igaz is, hiszen jövőre várhatóan az állam maga veszi kezébe a hallgatottságmérést.
Andy Vajna is átrendezi hamarosan a piaci erőviszonyokat
Idén novemberben amúgy nem kizárólag az egyetlen országos vételkörzetű kereskedelmi rádió, a Class FM elnémítása okoz majd piaci átrendeződést, de az is, hogy az Andy Vajna kormánybiztos által elindított Rádió 1 hálózatba kapcsolódva hirtelen nem csak budapesti rádió lesz, az ország jelentős részét lefedi majd.
A fővárosban még az InfoRádió vezet a Rádió Rock előtt
A fővárosban a Class FM-et 378 ezren, a Sláger FM-et 213 ezren, a Music FM-et 212 ezren hallgatták naponta. Az InfoRádió 93 ezres, a Rádió Rock 60 ezres, a Jazzy 50 ezres, míg a Klasszik Rádió 31 ezres és a Lánchíd Rádió 29 ezres közönséggel rendelkezik.
(Kiemelt kép: Nagy Feró, a Rádió Rock műsorvezetője)