Média

Új médiavállalatokkal bővül a HOPPex

HOPPex
HOPPex
További három médiavállalat csatlakozását jelentette be a HOPPex kedden. Így immáron tíz magyarországi tartalomszolgáltató hirdetési felületei érhetők el a programozott prémium piactéren.

Mi ez az egész?

Mi az a programmatic, és milyen változásokat hoz a reklám- és médiapiacra? Kell-e tartania tőle a médiaügynökségeknek, és hogyan fogadták a HOPPex megjelenését? Hogyan befolyásolja a hirdetési tarifákat egy ilyen rendszer? Ezekről is beszélgettünk Vándor Attilával, a HOPPex ügyvezetőjével.

HVG-vel, a SmartSense-szel és a Trinety Mediával bővült a digitális hirdetési felületek programozott eléréséért felelős prémium piactér, a tavaly elindított HOPPex.

Ez a platform eredetileg három nagy médiavállalat, a CEMP, a Central Médiacsoport és az Origo Media részvételével startolt el 2015-ben, de azóta a rendszerhez már a Webbeteg, a Mediaworks, a Lapcom és az MNO is csatlakozott. Ez a taglista bővül most tovább három szereplővel.

Az új csatlakozóknak köszönhetően a hirdetők a korábbinál még kiterjedtebb tematikájú médiafelületek közül választhatnak, ha programozott vásárlási eszközt kívánnak igénybe venni.

Vándor Attila
Fotó: Pál Anna Viktóra

Nagy öröm számunkra, hogy a HVG, a SmartSense és a Trinety Media is a HOPPex mellett tette le a voksát, biztos vagyok abban, hogy mindegyik fél sokat profitálhat az együttműködésből. A folyamatos csatlakozások azt mutatják, hogy a programmatic piac hazánkban is töretlenül fejlődik. Továbbra is várjuk az újabb kiadók csatlakozását is

– mondta Vándor Attila, a HOPPex ügyvezetője.

A HOPPex közleménye hangsúlyozza: a HVG kiadó portálja, a hvg.hu jelentős látogatottságának, véleményformáló hatásának köszönhetően befolyásos szereplője az online piacnak is. A SmartSense (a korábbi IDG Magyarország, jelenleg Project029 Kft. értékesítési partnere) elsősorban a pc/gaming tematikájú kiadványairól ismert, a Computerworld, a GameStar és a PCWorld egyaránt jól csengő nevek számítástechnika területén. A Trinety Media portfóliója pedig a bor, a gasztronómia, a wellness és fürdőzés világát fedi le, hiszen a Borászportál, a Vinoport.hu és a termalfurdo.hu tartozik hozzájuk.

A HVG Kiadó tudatos és innovatív stratégiájának része, hogy minden fronton figyel és reagál az ügyfelek igényeire. Az online hirdetési felületeink programmatic piactérbe kapcsolása is ennek a stratégiának az egyik eleme. Hosszas mérlegelés után döntöttünk a HOPPex mellett, és bízunk benne, hogy a programozott hirdetésekkel szembeni óvatosságunkat a pozitív eredmények fogják megcáfolni

– ezt már Kékesi Zsuzsa, a HVG online divízióvezetője mondta.

Pénzt csinálnak a videóból is

A HOPPex bejelentette azt is, hogy a bővítés mellett nagy hangsúlyt helyez az innovációra is, ezért a külföldi trendeknek megfelelően immár lehetséges a platformon kiadói adatokkal megtámogatott kampányok futtatása mellett a mobil- és a videómonetizáció is, vagyis mobilból és videóból is bevételre lehet szert tenni. A közeljövőt illetően pedig a prémium piactér a hirdetők számára szezonális ajánlatokkal is készül, például úgynevezett Private Market Place (PMP) csomagokkal e-kereskedők számára a kiemelt jelentőségű Black Friday-re.

A HOPPex Gemius-DKT mérési adatokra hivatkozva közölte azt is, hogy tagjai együttesen már 90 százalék fölötti eléréssel rendelkeznek a magyarországi internetezők körében (Gemius – DKT 15+ belföldi közönség, 2016 január).

A HOPPex közleményében emlékeztetnek arra is, hogy a piactér az IAB Hungary tagja, technológiai partnere pedig az amerikai Rubicon Project.

(A 24.hu kiadója a Central Digitális Média Kft., mely a hírben megemlített Central Médiacsoporttal – a HOPPex egyik alapítótagjával – tulajdonosi átfedésben van.)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik