soundcloud
Média

A Spotify a SoundCloud felvásárlásáról tárgyal, hogy megvédje pozícióit

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 10. 07. 12:50

A Financial Times szerint előrehaladott állapotban vannak a tárgyalások, amit az Apple új zenei szolgáltatásával folytatott verseny kiéleződése is indokol. Emellett a SoundCloud anyagi problémái is megoldódnának.
Korábban a témában:

Hiába használja 18 millió alkotó és havi 175 millió hallgató a világ egyik legnépszerűbb zene, illetve mindenféle egyéb hangzóanyag (például beszélgetős podcast anyagok) megosztására szolgáló oldalát, a SoundCloudot, a cég egyelőre elég súlyos üzleti gondokkal küzd, és 12 hónapon belül mindenképpen pénzt kell szereznie a legutóbbi üzleti jelentésük szerint – írtuk idén februárban, megemlítve, hogy a közösségi oldal üzleti jelentése alapján 17 millió euró árbevétel mellett 39 millió eurós veszteséget produkált.

Ilyen előzmény ismeretében már eleve nem meglepő, hogy a mostani hírek szerint előrehaladott tárgyalások folynak az online szolgáltató felvásárlásával kapcsolatban: a Financial Times szerint a Spotify ugyanis bejelentkezett, hogy megvenné a céget, sőt előrehaladottak az ezzel összefüggő egyeztetések. Igaz, ezek a tárgyalások még meghiúsulhatnak, de a lépés mindenképpen logikus lenne, hiszen az online streaming piacon egyre erősödik a verseny a felhasználókért. A piacvezető Spotify zenei streamingszolgáltató kemény csatára kényszerül az Apple céggel, de egy felvásárlással megerősíthetné a piacvezető státuszát. A SoundCloud tőkeproblémái is megoldódhatnának, így együtt keményebben tudnának csatázni.

Jön fel az Apple Music

Az FT cikke emlékeztetett: a Spotify-nak jelenleg 40 millió előfizetője van, miközben a rivális Apple Music egy héttel korábban érte el a 17 millió előfizetőt.

A berlini székhelyű SoundCloud nemrégiben ugyancsak fizetős zenei streaming szolgáltatást indított, ezért vált vonzó felvásárlási célpontjává a Spotify-nak, melynek globálisan összesen 100 millió felhasználója van.

Az Apple azonban eléggé szorongatja a céget, hiszen egy év alatt tudta összehozni a 17 millió előfizetőt, vagyis rendkívül gyorsan növekszik az ügyfélszáma.

Az amerikai üzleti lap egyébként a lehetséges felvásárlás kapcsán kereste a Spotify-t és a SoundCloudot is, de ahogyan ilyenkor megszokott, egyikük sem nyilatkozott az amerikai lapnak.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.