Média

A közpénzek ellenére veszteséget mutatott ki a VS.hu tulajdonosa

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 07. 01. 13:59

Egy hónappal a törvényi határidő lejárta után, pénteken végre közzétette eredménybeszámolóját a jegybanki pénzekkel kitömött VS.hu tulajdonosa. Hiába az állami támogatás, jelentős veszteséget mutattak ki.
Korábban a témában:

Bár a jogszabály szerint május 31-ig kellett volna közzétennie eredménykimutatását és mérlegadatait a VS.hu portált működtető New Wave Production Kft.-nek, erre akkor nem került sor. Szilágyi Dániel, a cég ügyvezetője ezt akkor azzal magyarázta, hogy könyvelőt váltottak, ezért nem készültek el törvényes határidőre a kimutatással, a piacon azonban inkább azt rebesgették, a Magyar Nemzeti Bank alapítványaitól kapott közpénztömeg miatt titkolózik a cégcsoport, amely egyébként 500 ezer forintos bírságot kockáztatott azzal, hogy nem tartotta be a határidőt.

Mindenesetre több mint egy hónap késedelemmel, a mai napon végre nem hiába kerestük fel szokásos “ellenőrzőtúránkra” az Igazságügyi Minisztérium oldalát, néhány órával ezelőtt ugyanis megjelentek az adatok.

Ez alapján hiába kapott rengeteg közpénzt a VS.hu-t működtető cégcsoport, a kft. így is jelentős veszteséggel zárta az évet, sőt konkrétan két és félszeresére ugrottak a mínuszok 2014-höz képest, amikor még “csak” 133 millió forint veszteségük volt. 2015-ben viszont 330 millió forinttal haladták meg a kiadásaik a bevételeiket. Mindezt úgy, hogy a cég nettó árbevétele az előző évi 127-ről egyébként 170 millió forintra nőtt.

A cég egyéb bevételre is szert tett 2015-ben az eredménykimutatás szerint: konkrétan valamivel több mint 432 millió forintot. Ezt a közel félmilliárd forintot kapták a jegybanki alapítványoktól támogatásként.

Száraz István másik cége, a Frank Digital Kft. egyébként még mostanáig sem tette közzé eredménykimutatását.

A szintén a New Wave csoporthoz tartozó New Wave Media Kft., amely tavaly megvásárolta az Origót, egyébként már közzétette a beszámolóját.  A New Wave Media 29,8 millió forint nyereséggel zárta a 2015-ös évet.

A New Wave médiabirodalom és az MNB alapítványai közötti pénzmozgások miatt idén tavasszal szét is széledt a VS.hu stábjának jelentős része, és a főszerkesztő is. Az újságírók azt állították, nem tudtak ezekről a közpénzekről, és nem tudtak értékazonosságot vállalni ezzel a fajta működéssel.

Ha kíváncsi arra, hogyan tömték ki az MNB alapítványai közpénzekkel a VS.hu-t is kiadó cégbirodalmat, ide kattintson.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.