Kultúra

A Heineken politizál – de ennek most örüljünk

A párbeszéd fontosságára hívja fel a figyelmet a társadalmi hirdetés.

Nemrég megírtuk, hogy Kendall Jenner főszereplésével készült egy Pepsi-reklám, amelyben a politika (egy békedemonstráció) is előkerül; most a Heineken is előállt egy társadalmi kérdéseket feszegető szpottal; a kettő között az a különbség, hogy a Heinekené jól sikerült.

Az alább megnézhető társadalmi célú hirdetésnek – hála a jó égnek – semmi köze a lázárjánosos-vöröscsillagos vonalhoz, a cég itt valóban fontos ügyekre koncentrál, sőt talán a legfontosabbra:

a párbeszéd fontosságára.

Merthogy meggyőződésünk, hogy még a magukat szélsőjobbosnak vagy radikális Gyurcsány-rajongónak gondoló furcsa lények és agresszív kommenthuszárok nagy része is képes lenne másként nézni a többi emberre, ha egyszer nemcsak a saját okosságaikat szajkóznák, hanem tényleg meg is hallgatnák mások véleményét.

Pontosan ez az alábbi film mondanivalója is.

A reklámban olyan embereket raktak párba (vagy olyan színészeket, akik jól eljátsszák ezt), akiknek radikálisan eltér a véleményük egy-egy kérdésben. Egy markánsan jobboldali nézeteket valló, antifeminista fehér férfit egy balos feminista nővel; egy klímaváltozás-tagadót egy környezetvédővel; egy transz nőt egy transzfóbiás férfival.

Először is közösen megoldandó feladatokat adtak a pároknak, akik így közben elkezdhettek ismerkedni. Aztán levetítették nekik a korábban felvett kisfilmeket, amelyekben a nézeteikről vallottak – itt derült ki, hogy a párok tagjai totál ellentétesen gondolkodnak egy-egy témáról. Végül pedig lehetőséget kaptak, hogy – ha gondolják – megvitathatják a dolgokat egy sör mellett.

Ugye, hogy lenne értelme néha leülni egymással?

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik