Közélet

A nemzetközi sajtó sem hagyta szó nélkül a Népszabadság elhallgattatását

24.hu
24.hu

2016. 10. 08. 17:43

Korábban a témában:

A RadioFree Eurpoe  Váratlanul leállt Magyarország legnagyobb hírlapja címmel jelentetett meg cikket szombat kora délután. A lap a miniszterelnök fotójával vezeti be az írást, és összesíti a történteket. Leírja többek között, hogy Magyarország legnagyobb ellenzéki lapjánalk tulajdonosa szerint a Népszabadság felfüggesztése aggodalomra ad okot a sajtószabadság tekintetében. Megemlítik, hogy a lap az utóbbi időben gyakran bírálta Orbán Viktor intézkedéseit.

A New York Times úgyszintén részletesen beszámolt a Népszabadság hirtelen bezárásáról. A lap a Jobbik országgyűlési képviselője, Mirkóczi Ádám és Szigetvári Viktor, az Együtt elnökének szavait idézi a szövegben. Mirkóczi szerint

“a Népszabadság megszüntetése Orbán Viktor megalomániájának legújabb példája. A Fidesz célja, hogy a magyar médiát teljesen a hatalma alá vonja.”

Szigetvári pedig megjegyezte: “Ezzel a lépéssel az Orbán rezsim csatája a sajtószabadság ellen elérte a csúcsát.”

A lap arról is ír, hogy az elmúlt néhány évben jelentősen megváltozott a magyar médiapiac, mert a miniszterelnök számos nyomtatott és online lapot, valamint rádiót és televíziót vont saját köreinek felügyelete alá.

A Bloomberg és az Euronews is kitért arra, hogy az elmúlt években igencsak gyakoriak a tulajdonosi változások a magyar médiában, a kiadók nagyban támaszkodnak a kormányzati reklámokra, a második legnagyobb kereskedelmi műsorszolgáltató és az egyik kulcsfontosságú portál pedig a miniszterelnök szövetségeseinek kezébe került nemrég. 

Estére a BBC is megírta a Népszabadság sztoriját, többek között szemlézték, hogy egyes magyar sajtóorgánumok miként magyarázták a váratlan lépést. A Magyar Idők és az Origo szerint az egész nem több jól megfontolt gazdasági döntésnél, míg a 444 és Népszava egyértelműen politikai indíttatásról ír, és a sajtószabadság elleni támadást emleget – olvasható a cikkben.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a legnagyobb példányszámú ellenzéki nyomtatott lap kiadását szombaton felfüggesztette kiadója a Mediaworks.

Az újságírók felmondólevelet kaptak. A munkáltató azt használta ki, hogy a szerkesztőséget most hétvégén költöztették volna új épületbe. Közben a nol.hu-s hozzáféréseiket is letiltották, illetve a nol.hu Facebook-oldalának adminjogosultságait is megvonták a munkatársaktól.

Az újabb részleteket az alábbi cikkben olvashatják el.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.