Üzleti tippek

Az üzleti sikerhez nem kell feltalálni a spanyolviaszt

Sok cég szeretne a Prezi vagy a Ustream nyomdokaiba lépni, de a világra szóló ötlet előtt már az is sokat hozhat a konyhára, ha átgondolják a működésüket – tanácsolja a Kancellár.hu elnöke.

Ha az elmúlt éveket nézzük, akkor jól látható, hogy a magyar vállalkozások is egyre innovatívabbá válnak. Ez részben azzal magyarázható, hogy a válság rákényszerítette a cégeket az újratervezésre és a költségcsökkentő megoldások kidolgozására. „Meggyőződésem, hogy maga az innováció nem arról szól, hogy feltaláljuk a spanyolviaszt. Már az rengeteget segíthet, ha a társaságok átgondolják a működésüket: monitorozzák a belső és külső folyamatokat, megnézik, hogy miben tudnak javítani, hogyan tudnak többet adni a vevőknek” – emelte ki Papp Péter.

Nagyvállalatok vs. kkv-k

A fejlesztésekre fordítható források szempontjából általában könnyebb helyzetben vannak a nagyvállalatok. De a szakértő szerint több fronton éppen a kis- és középvállalkozások felé billen a mérleg nyelve. Például megfigyelhető, hogy a „kicsik” sokkal innovatívabbak, könnyebben belevágnak az újításokba, és nyilván egyszerűbb, gyorsabb a döntéshozatal náluk.

Betörtek a felhők az életünkbe

Az újdonságok felé való nyitást az is jelzi, hogy a kkv-k is egyre több felhőalapú szolgáltatást használnak: például online számlázási, könyvelési szoftverekkel, levelezőprogramokkal dolgoznak, de akár szervereket is bérelhetnek a „felhőkből”.

Az információbiztonsági szakértő hozzátette: természetesen az okos, virtuális rendszerek előretörésével az IT-biztonság szerepe és az ehhez kapcsolódó kockázatmenedzsment is felértékelődik. Ma már a kkv-knak is egyre jobban oda kell figyelniük arra, hogy a szenzitív adatokat megfelelően kezeljék. Ezt a folyamatot jelzi, hogy „a kockázatmenedzsment már lejött a nagyvállalatok szintjéről a néhány fős cégek szintjére”.

Célegyenesben az Invitel versenye

A szakértő már több éve tagja az Invitel InnoMax Díj zsűrijének. A vállalkozások, fiatal fejlesztők mellett idén először nonprofit szervezetek is pályázhattak. Idén további újdonság, hogy a győztesek a díj mellé 1 millió forint értékű médiacsomagot is kapnak.

„Az Invitel kezdeményezése jó példát mutat a cégeknek, hiszen az InnoMax Díjon keresztül felhívják a figyelmet a sikeres, innovatív projektekre. A pályázat további pozitív hatása, hogy a nyertesek más vállalkozásokat is inspirálnak, akik lehet, hogy a jövőben hasonló útra lépnek” – magyarázta Papp Péter.

A díjátadót május 8-án tartották, a nyertesekről itt olvashat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik