Üzleti tippek

Médiaboomra várva

Nagy kérdés, hogy a napi 8-10 órás médiafogyasztásunk miként változik a jövőben. Mint ahogy ma még azt sem lehet tudni, lesz-e médiaboom. Csermely Ákos, a Média Hungary szervezője azt ígéri, erre is keresik a választ mostani konferenciájukon.

– Mikor és hogyan jött az ötlet a Média Hungary megszervezésére?

– 1981-től tévésként dolgozhattam, s ezzel gyerekkori álmom teljesült. A kereskedelmi televíziózás elindulásakor én is váltottam: 1996-ban otthagytam az MTV-t, és az M-Sat Tv-hez mentem.
Időközben elfogadták a médiatörvényt, megalakult az ORTT. Az elektronikus médiában dolgozók, köztük a tévések körében ugyanakkor számtalan kérdés fogalmazódott meg az új törvénnyel kapcsolatban, mivel a szakemberek nagyon sok esetben nem tudták értelmezni a jogszabályokat. Ekkor döntöttem úgy, hogy megpróbálom összehívni a szakma képviselőit. Közös nevező címmel 1996 májusában rendeztük meg az első Média Hungaryt Balatonszéplakon. Már az első alkalommal 350-en voltak.

– Gondolta volna, hogy ennyi év után is sikerül fenntartani az érdeklődést az esemény iránt?

– Az első konferenciát még nem ezzel a céllal szerveztem, de az esemény után többen megkerestek, és kérdezték, hogy lesz-e folytatás. Biztattak. Oké, mondtam, de akkor már legyen egy rendes esti fogadás is. A következő években ennek tükrében szerveztük a rendezvényt, a harmadik alkalomtól pedig életformámmá vált a Média Hungary megszervezése.

– A média egy folyamatosan és rendkívül gyorsan változó iparág, mennyire nagy kihívás mindezt konferenciaszinten nyomon követni?

– Előny, mert könnyebben látok előre a szervezés előkészítése során. De egyben hátrány is, mert a magyar valóságot nem mindig igazolja a jövő.

– Az idei Média Hungary miben különbözik majd az eddigiektől?

– Többek közt abban, hogy bemutatjuk a hibrid (mobilra és műholdra épülő) műsorszórási platformot. Ebben megvan a lehetőség, hogy komoly konkurenciát teremtsen minden más digitális felület számára. Ma még nagy kérdés, hogy lesz-e médiaboom, olyan, amilyet annak idején az internetboom jelentett. És azt sem lehet könnyen megjósolni, hogy a már most is napi 8-10 órás médiafogyasztásunk miként osztódik majd fel a televízió, a rádió, a nyomtatott sajtó és az internet között.

– Érkeznek igazi húzónevek az eseményre?


„Osztódunk és koncentrálódunk?!” lesz a mottója az idei eseménynek, amelyet május 27-én és 28-án rendeznek meg a Club Tihanyban. A korábbi évek tapasztalatai alapján 900-1000 fős rendezvényen az elektronikus média döntéshozói, az állami és kormányzati oldal szakpolitikusai, valamint a neves külföldi előadók mellett a kereskedelmi és reklámszektor is képviselteti magát.

– Peter Broderick mindenképpen annak számít. A Paradigm Consulting elnöke arról beszél majd, mi történik akkor, ha valaki önmaga kezdi el terjeszteni saját gyártású műsorait a különböző platformokon, hiszen ez akár a nagy műsorszóró cégeket is hátrányosan érintheti.
Itt lesz Tony Hertz, a londoni Hertz:Radio tulajdonosa is, aki bebizonyítja, hogy van jövője a rádiózásnak. Előadásában arról beszél, hogy a kábeles és műholdas digitális platformnak köszönhetően miként nőtt a rádióhallgatók száma tavaly Nagy-Britanniában.

– Egy valami állandó a Média Hungary történetében: a helyszín. Ennyire vonzó Tihany?

– A második rendezvény óta a Club Tihany a kétnapos esemény helyszíne, neve szinte összeforrott a konferenciáéval. Jól érzik itt magukat a vendégek.

– Több eseményt is szervez az ágazat szereplői számára, melyik az a rendezvény, amely önhöz a legközelebb áll?

– Mindig az elsőszülött fiú a legkedvesebb. A Média Hungaryből nőtte ki magát 1999-ben az Internet Hungary és még ugyanebben az évben a Kamera Hungária.

– Üzleti szempontból melyik a legsikeresebb esemény a három közül?

– Egyik sem tudna megállni a maga lábán a másik nélkül.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik