Üzleti tippek

Jól csenget a név

Lewis Hamilton lehet a szponzorok első számú kiszemeltje a következő években. A McLaren pilótájával rekordösszegű szerződéseket köthetnek.

Igaz, Lewis Hamiltonnak nem sikerült élete első Forma–1-es szezonjában megszereznie a világbajnoki címet (bár nem sokon múlott), ennek ellenére nagyon valószínű, hogy az angol pilóta hamarosan a szponzorok számára legkapósabb sportolók közé emelkedik.

Lapzártánkkor még nem lehet tudni, ki lesz Hamilton csapattársa a McLarennél azok után, hogy Fernando Alonso 2008-tól távozik. A szóba jöhető pilóták között Nico Rosberg, Adrian Sutil, illetve Heikki Kovalainen neve is felmerült. Az mindenesetre biztos, hogy Hamiltonnak, Alonso kiszállása után, már most nagyon erős a tárgyalási pozíciója csapatában. Ezt mutatja az is, hogy a McLarennél jelezték, ötéves szerződést kötöttek vele, fizetése pedig sajtóhírek szerint évi 22-25 millió dollár lesz. A 22 éves versenyző 2007-ben egymillió dollár körüli összeget keresett.

Szakértők szerint hihetetlen karrier előtt áll a brit pilóta, és sokan azt sem tartják elképzelhetetlen, hogy ő lesz az első sportoló a világon, akit hamarosan a milliárd dollárosok között tartanak majd számon, köszönhetően annak, hogy a csapattól kapott kiemelkedően magas honorárium mellett a legnevesebb támogatók is az ő kegyeit keresik majd. A McLaren csapat főszponzora, a Vodafone már be is jelentette, hogy az istálló mellett külön támogatói szerződést kíván kötni Hamiltonnal.

Dominic Curran, a Karen Earl Sponsorship igazgatója a MarketingWeeknek adott nyilatkozatában jelezte: a McLaren kiválósága a szponzorok igazi nagy álma, és hamarosan Tiger Woodshoz, valamint David Beckhamhez hasonló népszerűséget élvez majd a támogatók körében. Mint mondta: Lewis Hamilton a következő tíz évben csak szponzorációból több mint százmillió fontot kereshet.

A világ 10 legtöbbet kereső sportolója


Forrás: Forbes
Név – Sportág – Fizetés (éves, millió dollár)
Tiger Woods – golf – 100
Oscar De la Hoya – boksz – 42
Phil Mickelson – golf – 42,2
Kimi Räikkönen – Forma–1 – 40
Michael Schumacher* – Forma–1 – 36
David Beckham – labdarúgás – 33
Kobe Bryant – kosárlabda – 32,9
Shaquille O’Neal – kosárlabda – 31,9
Michael Jordan* – kosárlabda – 31
Ronaldinho – labdarúgás – 31

* Már nem aktív sportoló.

Hamilton legnagyobb előnye riválisaival szemben, hogy sokkal fiatalabb náluk – véli David Peters, a Carat reklámügynökség szponzorációért felelős vezetője. Mások szerint sokat nyom a latban, hogy nemcsak fiatal, de jóképű is, illetve megvan az a képessége, hogy mindkét nem képviselőinek tetszését elnyerje. Ráadásul további előnyt jelent számára, hogy ő az első színes bőrű versenyző a Forma–1-ben.

Népszerűségére jellemző, hogy az idén rekordméreteket öltött Angliában a Forma–1-es futamok nézettsége. Az ITV 1-en az utolsó, mindent eldöntő brazíliai versenyt 10,6 millióan látták élőben, erre 2000 óta nem volt példa a szigetországban.

Jelenleg azonban még Tiger Woods a támogatók az első számú kedvence, a játékos évi keresete a Forbes rangsora szerint százmillió dollárra tehető. Ehhez hasonlóan nagy összeget keresett egy-két évvel ezelőtt a hétszeres világbajnok Michael Schumacher. A tavaly visszavonult pilóta azonban még most is nagy kedvence a szponzoroknak, hiszen jelenleg mintegy 36 millió dollárra tehető az éves keresete, s ennek nagy része a támogatókkal kötött kontraktusokból adódik össze.

Lewis Hamilton további sikeréhez azonban, túl azon, hogy a McLarennel a következő években is a vb-címre kell törnie, szükséges az amerikai piac is. Akárcsak David Beckhamnek, neki szintén el kell nyernie az ottani szurkolók, rajtuk keresztül pedig a legnagyobb cégek kegyét. Ez mindenesetre komoly kihívás, már csak azért is, mert jelen állás szerint Indianapolis nem rendez futamot 2008-ban, miután a szervezők nem tudtak megegyezni Bernie Ecclestone-nal a folytatásról. Várhatóan azonban hosszú távon nem marad távol a száguldó cirkusz az USA-tól.

Ha azonban összejön a várva várt vb-győzelem és Amerikában is sikerül bekerülnie a legismertebb sportolók klubjába, akkor Hamilton neve minden bizonnyal az első számú globális sportmárka lehet a világon.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik