A New York-i játékvásáron bemutatkozott a Lego néhány új terméke, köztük a háztartásbeli apukát és a kerekes székes embert ábrázoló minifigura.
A főállású apuka (amellett, hogy szakállas és ha jól látjuk, – de az már tényleg abszurdum lenne – kockás inges) egy helyes legóbabakocsiban tologatja a legócsecsemőt; felesége pedig (kapaszkodjon meg minden Ákos-fanatikus!) dolgozó anyuka. Cumisüveg van a kezében, de a viseletéből látszik, hogy a munkát is a nők princípiumának tartja.
A cég szerint az új minifigurák azt a változó világot tükrözik, amelyben élünk. Soren Torp Laursen, a LEGO Systems elnöke a Fortune magazinnak elmondta: nem elvárásoknak akartak megfelelni, hanem az a céljuk, hogy valósághűen bemutassák a körülöttünk levő világot.
Egy-két évtized alatt jelentősen változott e téren a helyzet: a legfrissebb kutatási eredmények azt mutatják, hogy az Egyesült Államokban 1989 óta megduplázódott a főállású apukák aránya.
A női karakterek az összes LEGO-minifigura mindössze 16 százalékát képviselik, ennek az aránynak a megváltoztatására korábban – tekintve, hogy a gyerekek innen is kapnak mintákat az életről – már aláírásgyűjtés is indult. Nem véletlen, hogy megjelentek például a női tudósok, akik hétvégén éppúgy kipihenik fáradalmaikat, mint a dolgozó férfiak.
Nem a Lego az egyetlen játékgyártó, amely az utóbbi években igyekszik reagálni a társadalmi történésekre és trendekre, közben hangsúlyozva a sokszínűséget is: a legújabb Barbie-babák 4 testalkatot, 7 bőrszínt, 22 szemszínt és 24-féle hajviseletet reprezentálnak. De említhetjük az Államokban rendkívül népszerű American Girlt is, amelynek legfrissebb kínálatában szerepel majd egy afroamerikai baba, amely a 60-as évek polgárjogi mozgalmának történetébe vezeti be a gyerekeket.