Dinólábnyomot találtak a tengerparton

Egy amatőr paleontológus egy dinoszaurusz lábnyomára bukkant a walesi Penarth közelében, a tengerparton – írja az IFLScience.

A felfedezésről beszámoló tanulmány alapján a kövület nagyjából 200 millió éves, és egy korai sauropodától származik.

Dr. Susannah Maidment, a londoni Természettudományi Múzeum munkatársa szerint rengeteg bejelentés érkezik hozzájuk lehetséges lábnyomokról, de a többségükről hamar kiderül, hogy geológiai formációk. A Kerry Rees amatőr paleontológus által küldött fotók alapján viszont a szakértők úgy döntöttek, érdemes alaposabban is megvizsgálni az objektumot.

John Elk III / Getty Images Illusztráció.

Utóbb kiderült, hogy a lelőhelyen korábban már több kutatócsoport is folytatott vizsgálatot. Paul Barrett, a Természettudományi Múzeum szakembere szerint a fosszília sokban hasonlít egy nyomra, egy kulcsfontosságú elem azonban hiányzik róla: a lábujjak nyomata. Ezt felismerve jöttek kapóra a korábbi elemzések, egy francia kutatócsoport tíz éve például olyan felvételeket készített a leletről, amelyen jól kivehetőek a lábujjak. Úgy tűnik, az azóta eltelt időben a nyom ezen részei elkoptak.

Miután a szakértők megállapították, hogy a kövület valóban egy nyom, elkezdték vizsgálni, hogy milyen állat hagyhatta. Az érintett időszakban a régióban kevés sauropoda élt, ugyanebből a korból, a közeli Somersetben ugyanakkor felfedezték egy ilyen dinoszaurusz csontjait. Ez a példány a Camelotia nem tagja volt.

A kutatók csak azt tudták meghatározni, hogy a nyom egy nagyon korai sauropodától származik. Sajnos a lelet szép lassan eltűnik majd, mert túl nehéz lenne kiemelni a tengerpartról. A szakértők éppen ezért 3D-s képeket készítettek róla, hogy a későbbiekben is tanulmányozhassák.