A magyar fogyasztók próbálhatják ki először azt az innovatív papírpalack prototípust, amit a Coca-Cola és a dán Paboco startup fejlesztett ki tavaly. Az év második negyedévében 2000 hazai vásárló találkozhat az újfajta csomagolási megoldással. Az első európai piaci teszt során a Coca-Cola növényi alapú itala, az AdeZ kerül az új papírpalackba, és Magyarország egyik leggyorsabban növekvő online élelmiszer-kiskereskedőjével, a Kifli.hu-val kötött partnerségen keresztül juthat el a fogyasztókhoz.
A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratórium tudósai és a dán Paper Bottle Company (Paboco) együttműködésében kifejlesztett papírpalack prototípus része az üdítőitalgyártó „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a Coca-Cola a felhasznált csomagolóanyagai 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjt be és hasznosít újra.
A Paboco által kifejlesztett technológia célja olyan 100%-ban újrahasznosítható palackok létrehozása, amelyek fenntartható eredetű faanyagból készültek, bioalapú béléssel, amely alkalmas folyadékok, így szénsavas és szénsavmentes italok, szépségápolási termékek és más mindennapos fogyasztói termékek tárolására. A jelenlegi prototípusban egyelőre a papírborításon túl a bélés és a kupak újrahasznosítható* műanyagból készül. A végső cél egy olyan palack, amely bélésében sem tartalmaz műanyagot és teljes mértékben újrafeldolgozható papírként.
“A ma bejelentett fogyasztói tesztet mérföldkőnek tekintjük a papírpalack kifejlesztésére irányuló törekvéseinkben” – mondta Daniela Zahariea, a Coca-Cola Europe műszaki ellátási láncért és innovációért felelős igazgatója. „Az emberek elvárják, hogy a Coca-Cola új, innovatív és fenntartható csomagolóanyagokat fejlesszen ki és vezessen piacra. Ezért fogtunk össze olyan szakértőkkel, mint a Paboco, ezért folytatjuk kísérleteinket nyíltan, és ezért indítjuk ezt az első éles piaci tesztet. Mindez része annak, hogy teljesítsük a Hulladékmentes Világ stratégiánk célkitűzéseit.”
Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklik őket az e területen zajló fejlesztések és újítások. Ezért gondoljuk, hogy a márka üzeneteit és a terméket figyelembe véve, az AdeZ márka a jó választás arra, hogy éles piaci környezetben próbálhatjuk ki az új papírpalackunk prototípusát és annak fogadtatását” – mondta Halász Katalin, a Coca-Cola ‘Nutrition’ kategóriáért felelős európai marketing igazgatója.
A prototípus piaci tesztje fontos lépés a fejlesztés folyamatában, hangsúlyozta a Coca-Cola Europe K+F csomagolási innovációs vezetője, Stijn Franssen. “A papírpalack próbája felbecsülhetetlen betekintést nyújt nekünk, hogy
lássuk, valójában hogyan teljesít csomagolásként, hogyan vélekednek róla, mit éreznek vele kapcsolatban a fogyasztók.
Az innovációs vezető hozzátette: “Most kilépünk a laborból a való világba. Feltáratlan területen járunk ezzel az új technológiával, menet közben fejlesztjük ki a szükséges műszaki megoldásokat, és ez nagyon izgalmas. A fogyasztók most először ténylegesen új típusú papír csomagolásból fogják tudni megkóstolni egy termékünket.”