Több mint ezer cápa és rája halálát okozta az óceáni szemét

Több mint ezer cápa és rája akadt szemétbe, többnyire elhagyott halászhálók maradványaiba brit kutatók elemzése szerint – írja az MTI.

A kiértékelést korábbi tanulmányok és Twitter-bejegyzések alapján készítették – közölte az Exeteri Egyetem tudósai az Endangered Species Research című szaklapban megjelent tanulmányukban.

Csak a dokumentált eseteket számolták, valószínűleg ennél jóval több cápa és rája gabalyodhatott szemétbe.

Fotó: RICHARD ROBINSON / Cultura Creative

A hulladék legtöbbször halászhálók maradéka. A szemét okozta veszélyeket remekül példázza egy röviduszonyú makócápa (Isurus oxyrinchus) esete – mondta Kristian Parton, a tanulmány szerzője. Az állat egy tengeri makkokkal borított kötélbe akadt, és ahogy a hal növekedett, a makkok a bőrébe fúródtak és komoly sérüléseket okoztak.

A problémát eddig alábecsülték, holott tigriscápákat és hatalmas cetcápákat is érint. A szemétbe keveredett állatok szenvednek és el is pusztulhatnak – írják a tudósok.