A vállalat olyan új, elektromos hajtásláncot fejlesztett ki, amely alkalmas az 1950-es és 1970-es évek közt gyártott járművek belső égésű motorra épülő rendszerének helyettesítésére. A cég célja az, hogy egy egészen új autókategóriát hozzon létre, a klasszikusból elektromossá alakított típust.
Korábban a rajongók már készítettek hasonló kocsikat. 2009-ben például az amerikai John Wayland épített át egy 1972-es évjáratú Datsun 1200-ast környezetbaráttá, amely White Zombie néven részt is vett gyorsulási versenyeken. Sokan mások is próbálkoztak klasszikus autójuk fejlesztésével, a legtöbben a jármű tömegét igyekeztek csökkenteni, ezzel mérsékelve a fogyasztást.
Az E-Drive Retro viszont egészen új megoldást talált. A cég úgy gondolta, hogy a korábban is látott átalakítások vagy az eredeti autó külsején, vagy a vezetési élményen változtatnak. A szakértők éppen ezért fejlesztettek ki egy elektromos hajtásláncot, amely állításuk szerint a benzinszagon kívül semmit sem vesz el az eredeti modellekből – igaz, hozzájuk ad egy új tulajdonságot: a takarékosságot. Ha ez nem lenne elég, az új technológiával állítólag a klasszikus járművek jellegzetes hangja is megmarad.
Az elektromos hajtáslánc beszerelése előtt a cég szakemberei 3D-s szkennelés segítségével felmérik a veterán autók szerkezetét, hogy megtudják, hogyan kell elhelyezni az új rendszer elemeit. Miután minden adatot felvettek, 3D-s nyomtató segítségével hozzák létre az érintett járműhöz legjobban passzoló alkatrészeket. Az így beszerelt elemek sokkal strapabíróbbak, ráadásul számukból adódóan eleve ritkábban hibásodnak meg, mint az eredeti, összetettebb rendszer darabjai.
A vállalat nem áll meg az oldtimerek elektromossá tételénél, további korszerűsítéseket is ajánlanak. Az autókba olyan önmonitorozó rendszert szerelnek be, amely a vezeték nélküli érzékelők segítségével állandóan ellenőrzi a teljesítményt, adott esetben pedig felhívja a tulaj figyelmét a korszerűsítésekre.
A fantasztikus szolgáltatással azonban akad egy nagy probléma: egyelőre csak Finnországban vehető igénybe. Igaz, ezzel mi, magyarok, földrajzilag még mindig közelebb lehetünk a környezetbarát klasszikusokhoz, mint a veterán autók igazi hazája, az Egyesült Államok.
(Via: Popular Science)