Az influenszerkedés elég új dolog: az Instagramon pénzt kereső, nagy követőbázissal rendelkező profilok az elmúlt években kezdtek el gombamód kinőni a földből, és ma már az is kaphat pénzt a reklámozásért, akinek mindössze 1000 körüli a követőszáma, a The New York Times őket hívja nanoinfluenszereknek. Minél több ilyen felhasználói fiók jelenik meg a közösségi platformon, a reklámozni kívánó márkáknak annál nehezebb megállapítani, hogy ki az, akinek tényleg aktív követőbázisa van, és ki az,
Eddig ezt a márkáknak kellett kiszűrniük saját algoritmusokkal, ezek azonban gyakran megbízhatatlanok voltak, a kisebb vállalkozások ráadásul nem is tudtak élni az ilyen lehetőségekkel. Most viszont az Instagram végre segítséget nyújt ebben is: megváltoztatta a felhasználási feltételeket és az adatvédelmi irányelveket aszerint, hogy ki lehessen szűrni a lájkbotokat és a hamis követőket.
A hamiskövető-biznisz ugyanis virágzik: külön applikációk léteznek arra, hogy valaki tudjon lájkokat és követőket venni ahhoz, hogy felturbózza a felhasználói fiókját, és több pénzt kérhessen egy-egy posztért a márkáktól. Az ezeket használó influenszerek mostantól nagy bajban lesznek, az Instagram ugyanis szó nélkül meg fogja szüntetni azokat a felhasználókat, amelyek nem valósak, és amelyeket az influenszer pénzért vásárolt.
Az Instagram eddig csak a hamis profilokat törölte, most viszont azok is veszélybe kerülhetnek, akiknek valódi a profiljuk, csak ilyen lájkgyűjtő vagy követőgyűjtő applikációban regisztráltak. Az újítás óriási segítség az Instagramon reklámozó márkák számára, hiszen így nagyobb eséllyel költik majd olyan influenszerekre a pénzüket, akiknek tényleg valódi követőik vannak. Ez a változtatás a magyar influenszerek egy részét is komolyan érinteni fogja, hiszen nem egy hírességről derült már ki, hogy vásárolja a lájkjait a közösségi platformon.