Tech
Fotó: Bielik István / 24.hu

Nyáron indul a magyarok inkvizíciója

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2018. 05. 05. 15:00

Habár a magyar játékfejlesztés aranykora már legalább tíz éve leáldozott, azért még mindig akadnak olyan hazai stúdiók, akik valóban minőségi videojátékokkal vannak jelen a meglehetősen kemény nemzetközi versenyben. Ilyen a NeoCore Games, akik nem csak budapesti bázisukat mutatták meg nekünk, de megnézhettük a világszerte népszerű Warhammer 40 000 univerzum alapján készülő új fejlesztésüket is, ami a nyár elején kerül a boltokba.
Korábban a témában:

A Commodore 64-es ősidők után a hazai videojáték-fejlesztés a 90-es évek végén és a 2000-es évek első évtizedében élte második virágkorát: szinte gomba módra bukkantak fel a magyar stúdiók, akik közül jó páran ügyesen lovagolták meg a stratégiai játékok népszerűségét. A hazai műhelyekből olyan emlékezetes alkotások kerültek ki, mint az Imperium Galactica és a Haegemonia (Digital Reality), a S.W.I.N.E., a Codename: Panzers-sorozat és a Rush for Berlin (Stormregion) vagy az Armies of Exigo és a Warhammer: Mark of Chaos (Black Hole Entertainment).

A fellendülés ugyanakkor tiszavirág életű volt, lévén a valós idejű stratégiák iránti kereslet lecsengésével, és a konzolok térnyerésével (Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii) a magyar játékfejlesztés csillaga is leáldozott, a csapatok jelentős része megszűnt, leszámítva az olyan ügyesen alkalmazkodó cégeket, mint a digitális flippereiről híres Zen Studios vagy a szerepjátékaival hódító NeoCore Games, akiket a nyáron érkező új játékuk apropóján látogattunk meg a Budapest közepén található irodájukban.

Fotó: Bielik István / 24.hu
VALAMI KÉSZÜL… – Fotó: Bielik István / 24.hu

FÜGGETLEN VERSENYZŐK

A csapat jelenleg 65 főt számlál, de a NeoCore egészen kicsi független stúdióként indult 2005-ben, és a hazai trendeknek megfelelően az első fejlesztésük is egy valós idejű stratégia volt Crusaders: Thy Kingdom Come címmel. Bár a második munkájukkal még mindig stratégiai vonalon mozogtak, de a King Arthur: The Role-playing Wargame erős szerepjáték elemekkel is rendelkezett, már akkor megmutatva, valójában merre húz a fejlesztők érdeklődése.

A szerepjáték benne van a DNS-ünkben”

– utalt a csapat későbbi sikereire és a jelenlegi játékukra Mártha Dávid, a NeoCore PR-menedzsere, miközben végigvezetett minket a stúdión, ahol a saját részlegekre osztott programozók, grafikusok, dizájnerek, projektvezetők és tesztelők az ott jártunkkor is serényen dolgoztak azon, hogy a legújabb játékuk, a Warhammer 40 000: Inquisitor – Martyr rendben elkészüljön a június 5-ei megjelenési dátumra.

Fotó: Bielik István / 24.hu
A LÁTSZAT CSAL, NEM CSAK EGY EMBER DOLGOZOTT A LÁTOGATÁSUNKKOR – Fotó: Bielik István / 24.hu

Mielőtt viszont kitérnék a csapat eddigi legnagyobb dobására, érdemes szót ejteni arról, mi tette lehetővé, hogy a nagy nyugati stúdiókhoz mérve még mindig egész apró, teljesen független, bármilyen kiadói befolyástól mentes csapat olyan világszerte népszerű franchise-hoz készíthessen játékot, mint a brit Games Workshop tulajdonában lévő Warhammer 40 000, amiből az elmúlt évtizedekben számos táblás- és videojáték, illetve – hazánkban is megjelent – regény készült.

A King Arthur után a csapat nagyobb kiadókkal együttműködve még elkészített egy folytatást, illetve a The King’s Crusade című játékot, majd 2012 tájékán a NeoCore vett egy mély levegőt és úgy döntöttek, a jövőben ismét teljesen független csapatként, a kiadást is felvállalva vágnak bele a következő projektjükbe. A trilógiaként megjelentetett The Incredible Adventures of Van Helsing-en legalább négy évig dolgoztak, nem eredménytelenül, hiszen a játék a fejlesztők eddigi karrierjének legnagyobb sikerévé vált.

(Nézzen be a kulisszák mögé: katt a képre a galéria megnyitásához!)

A teljesen önerőből finanszírozott, a Bram Stoker-féle Drakulá-n alapuló akció-szerepjátékban (úgynevezett ARPG-ben) Abraham Van Helsing fiaként kell rendet rakni a XIX. századi Európa fiktív királyságában, Borgoviában. A leginkább a Diablo-játékokra emlékeztető programokban egy Katarina nevű kísértet társaságában tisztítjuk meg a szörnyektől a kicsit steampunk beütésű, gótikus noir világot, méghozzá mágia és különleges kütyük segítségével.

A három részre bontva kiadott, minden epizóddal tovább fejlődő kaland először PC-re jelent meg, majd készült belőle macOS-es, Xbox One-os és PS4-es verzió, a sorozat pedig olyan kiválóan teljesített a különböző platformokon (habár a pontos szám hétpecsétes titok), hogy szépen meg is alapozta a NeoCore jövőjét, biztosítva, hogy belevághassanak egy minden korábbinál ígéretesebb fejlesztésbe.

INKVIZÍTOROK ELŐNYBEN

A csapat a The Incredible Adventures of Van Helsing III-mal párhuzamosan elkészítette a tower defense műfajú Deathtrap-et is, de az igazi bomba akkor robbant, mikor 2015-ben bejelentették, hogy a Warhammer 40 000 világában készítenek újabb akció-szerepjátékot, de sokkal ambiciózusabb keretek között, mint amilyen az egyjátékos élményre fókuszáló, történetközpontú Van Helsing-sorozat volt.

A fejlesztőknek először a jogokat birtokló, de a licenc felett szigorúan őrködő Games Workshoppal kellett megegyezni,

a szerződések aláírása után megtörtént a hivatalos bejelentés, majd nem sokkal később a fejlesztés egy manapság már egyáltalán nem szokatlan irányt vett: a NeoCore bevonta a közösség leglelkesebb tagjait a program készítésébe, annak reményében, hogy valóban olyan végeredmény szülessen, ami egyaránt kielégíti a kőkemény Warhammer 40K-rajongók és az ARPG műfajért lelkesedő közönség igényeit.

A fejlesztést segítő The Founding program keretében az erre áldozni hajlandó játékosok eltérő árú és tartalmú csomagok megvásárlásával juthattak hozzá a Martyr egészen korai, de rendszeresen frissített alfa verziójához, hogy véleményükkel és visszajelzéseikkel hatással lehessenek a program egyes részeinek alakulására, és ezzel együtt a júniusban érkező végleges verzióra.

A Warhammer 40 000: Inquisitor – Martyr-hoz a világot ugyan a Games Workshop biztosítja, így a NeoCore székhelye rogyásig van szabálykönyvekkel, komoly értéket képviselő figurákkal és egyéb kiegészítőkkel, ugyanakkor a játékmechanika, a történet, a játszható karakterek, sőt még a sztori helyszínéül szolgáló Caligari szektor is a NeoCore narratív dizájnerének, Juhász Viktornak a fejéből pattant ki, aki már évekkel a fejlesztés előtt megálmodta és papírra vetette a játék alapjait.

A Martyr az emberiség távoli és disztópikus jövőjébe, a negyvenedik évezredbe kalauzolja a játékost,

ahol a három karakterosztályból választott inkvizítorunkkal kell szétcsapnunk a Birodalomtól elzárt, éppen ezért kifejezetten veszélyes Caligari szektor káoszdémonai, eretnekjei és más lényei között. A játéknak lesz egy hagyományos, single player kampánya, ugyanakkor a program része a teljes szektor, ami – akár a kampányküldetések között is – a sandbox játékok mintájára rengeteg extra missziót és felfedeznivalót tartogat, amiket akár három másik játékos társaságában is felkutathatunk és megoldhatunk.

(Katt a képre a galéria megnyitásához!)

A NeoCore ráadásul azt tervezi, hogy a megjelenést követően rendszeresen érkező szezonális tartalmakkal (új fajok, új küldetések stb.) bővíti tovább a játékot, így elméletben a programhoz akkor is érdemes lesz rendszeresen visszatérni, ha már mindhárom karakterosztállyal végigzúztunk a Warhammer 40K világához tökéletesen passzoló, komor, mocskos és kegyetlen sztorin.

A játék a Van Helsing-hez hasonlóan leginkább a Diablo-játékokra emlékeztet, tehát a madártávlatból irányítható karakterünkkel szörnycunamik és hatalmas főellenfelek ellenében kell helyt állnunk, miközben folyamatosan fejlődünk és gyűjtjük a jobbnál jobb cuccokat. A Martyr egyes elemeiben ugyanakkor jóval szofisztikáltabb, mint a Blizzard neves akció-szerepjátéka, hiszen a tempó itt megfontoltabb, a harc pedig jóval taktikusabb, köszönhetően a műfajban egyedinek számító fedezékrendszernek, a rombolható környezetnek és a speciális, egészen mély és szerteágazó fejlődési rendszernek.

Fotó: Bielik István / 24.hu
AKCIÓBAN A MARTYR KONZOLOS VERZIÓJA – Fotó: Bielik István / 24.hu

UTOLSÓ SIMÍTÁSOK

A Warhammer 40 000: Inquisitor – Martyr eredetileg májusban vált volna elérhetővé a nagyközönség számára, de a csapat producere, Pozsonyi Zoltán április 18-án bejelentette, hogy néhány technikai probléma megoldásával megcsúszott a csapat, így a megjelenést június 5-re halasztották.

A játék fejlesztése ezzel – a később érkező tartalmakat leszámítva – a végéhez közeledik, viszont az ezzel járó feszültség a látogatásunk alkalmával egyáltalán nem érződött a csapaton, így bátran feltételezhetjük, hogy a nyár eleji megjelenést már semmilyen veszély nem fenyegeti.

Fotó: Bielik István / 24.hu
JÚNIUSBAN BÁRKI CSATLAKOZHAT AZ INKVIZÍCIÓHOZ – Fotó: Bielik István / 24.hu

Ami a NeoCore várakozásait illeti, Mártha Dávid elárulta, hogy a The Founding program és a Steamen elérhetővé tett korai hozzáférésű (early access) verzió iránt tanúsított lelkesedést és a visszajelzéseket, illetve a sajtóban megjelenő cikkeket látva a The Incredible Adventures of Van Helsing-nél jóval komolyabb sikerre (és eladásokra) számítanak.

Ez egyrészt következik abból, hogy a Warhammer 40 000 egy világszerte ismert és népszerű brand, illetve az ARPG is egy sokakat csábító műfaj, de a látottak alapján az is nyugodtan állítható, hogy a Martyr önmagában is érdemes a figyelemre, mert a budapesti csapat műhelyében egy tényleg szép, tartalmas és egészen szórakoztató játékon végzik az utolsó simításokat.

(Még több fotó: katt a képre a galéria megnyitásához!)

Birkás Péter korábbi cikkei
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Demonstrators hold flags of Europe and of Romania as they protest in the front of the Romanian Parliament in Bucharest March 6, 2018.
Hundreds of demonstrators from around the country staged a rally following a nation wide mobilisation on social media to protest against the corruption and against PSD, the ruling Social Democrat Party. Romania's justice minister launched a procedure to sack the popular and internationally respected head of the anti-corruption investigation body. As chief prosecutor in the DNA anti-corruption body, Laura Codruta Kovesi has helped bring a raft of corrupt officials to justice in recent years in one of the EU's most graft-ridden countries. / AFP PHOTO / Daniel MIHAILESCU
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.