Tech

A Microsoft konkrétumok nélkül bizonygatja, milyen sikeres

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2018. 05. 03. 15:15

Korábban a témában:

A nyár elején, konkrétan június 12. és 14. között esedékes az idei Electronic Entertainment Expo, avagy az E3, a világ legnagyobb videojátékos expója, ahol a kiadók és fejlesztők mutatják be a legújabb, legtöbbször még készülő portékáikat. Az eseményre természetesen az Xbox brand mögött álló Microsoft is készül, akik külön blogbejegyzést szenteltek annak, hogy már nagyon készülnek a fantasztikus új játékaik leleplezésére, természetesen bejelentések nélkül, illetve helyet adtak egy kis önfényezésnek is.

Utóbbi főleg azért érdekes, mert olyan eredményekkel büszkélkednek, hogy a tavaly ilyenkori időszakhoz képest a konzol játékosainak száma 13%-kal nőtt, míg a gépeladások 15%-kal, és egyébként is, 600 000 új barátság született a Looking for Group opciónak hála, továbbá 1,2 millió klub alakult az Xbox Live-on.

Az Xbox One konzolok egyáltalán nem teljesítenek olyan jól, mint ahogy a Microsoft szeretné beállítani – Forrás: Microsoft

Mindez szép és jó, de valójában csak konkrétumok nélküli sikerbizonygatás, hiszen a Microsoft évek óta nem közöl hivatalos adatokat arról, hogy pontosan miképp teljesít az Xbox One a piacon, azaz nem lehet tudni, összesen hány gépet értékesített a vállalat a legújabb konzoljaiból. Persze nem volt ez mindig így, hiszen a cég évekkel ezelőtt még büszkén hirdette, hogy túl vannak a tízmilliós eladáson, aztán egyszer csak megszakadtak a hasonló bejelentések.

Mindez arra vezethető vissza, hogy a konkurens PS4 sikeresebb az Xbox One-családnál. A Sony nemrég közölte, hogy 76 milliónál is több gépet értékesítettek, a Microsoft eredményeiről pedig azt beszélik a piaci elemzők, hogy az Xbox One már túl lehet a 40 millión, de még nem közelítette meg az 50-et – hivatalos adat ugyan nem áll rendelkezésre, de az elég beszédes, hogy konkrétumok helyett százalékokkal dobálózik a cég, olyan időszakhoz viszonyítva, amiről szintén nem álltak rendelkezésre pontos számok.

Az eredmények persze biztos valósak, de pontos adatok hiányában lényegében semmit nem árulnak el a konzol állítólagos sikeréről.

A Microsoft az előző konzolgeneráció (Xbox 360, PlayStation 3) idején még sikerrel konkurált a Sonyval, de a 2013-ban bemutatott Xbox One nem tudott lépést tartani a közel 100 dollárral olcsóbb PlayStation 4-gyel, amit évekkel később csak tetézett az Xbox-exkluzív játékok hiánya, amin az sem segített jelentősebben, hogy a redmondi cég piacra dobta a valaha készült legerősebb konzolt, az Xbox One hardveresen felturbózott változatát, az Xbox One X-et.

Látványban kiváló az Xbox One X, de azért nem kötelező vétel
Az új konzol ereje megkérdőjelezhetetlen, de ettől még nem olyan játékgép, amire gondolkodás nélkül érdemes lecsapni.

Miközben a Sony egyre jobb játékokat ad ki, és közel dupla annyi eladással büszkélkedhet, mint a Microsoft, addig a Nintendo is szépen kapaszkodik fel. A Wii U csúfos buktája után a japán cég nemrég hozta nyilvánosságra, hogy már 17,8 milliót értékesítettek a Nintendo Switch-ből, ami ugyan kevésnek bizonyulhat az Xbox One feltételezett 40 milliójához képest, de a Microsoft gépe ezt 4 év alatt érte el, míg a Nintendo a saját eredményét nagyjából 14 hónap alatt. Ha a japánok képesek lesznek tartani ezt a tempót, akkor könnyen lehet, hogy az Xbox visszaszorul a harmadik helyre a konzolok versenyében.

Birkás Péter korábbi cikkei
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Szerdán lefagy az ország harmada

Kommentek

Closeup of big gold nugget, finance concept
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.