A közösségi média és a valós környezet összekapcsolásából hozott ki valami igazán ütőset egy friss, társadalmi célú kezdeményezés Brazíliában. A kampány során kimásoljk Facebookról és Twitterről a felhasználók rasszista, gyűlölködő megosztásait és kommentjeit, majd pedig háznyi méretűre nagyítva óriásplakátokra nyomtatják őket.
A “Virtuális rasszizmus, valódi következmények” elnevezésű kampányt ráadásul azzal is felturbózták, hogy a közösségi oldalakról kinyerhető helymeghatározási adatok segítségével az óriásplakátokat igyekeznek az adott felhasználó otthonához a lehető legközelebb elhelyezni, hogy a szomszédok, családtagok és barátok is “gyönyörködhessenek” az illető virtuális fröcsögésében. Persze a személyiségi jogok védelme miatt a név nem látszik, és a profilképet is valamelyest pixelesítik, de épp csak annyira, hogy az összes ismerős – és persze maga az elkövető – tökéletesen tudja, kiről van szó.
Az akció mögött a színesbőrű nők jogaiért küzdő Criola csoport áll: akkor találták ki a figyelemfelkeltésnek ezt a módját, amikor az első színesbőrű, tévébemondónő, Maria Júlia Cutinho a legnézettebb országos csatorna főműsoridejében kezdett megjelenni. Kommentelők és trollok hada kezdte kritizálni bőrszínét, származását, akár jellegzetes hajviseletét, sokszor kifejezetten ocsmány stílusban. Az új kampány ötletgazdái azt szeretnék tudatosítani a plakátokkal, hogy a virtuális trollkodás igenis közvetlen hatással van a való életre, és visszahat arra, aki az internet vélt biztonságában elkezdi.