A magyar világbajnok az Air Race 2015-ös idényében eddig nem tudott maradandót alkotni, ahogy sajnos tavaly sem, ennek oka pedig a magyar fejlesztésű repülőgép: a Corvus bár jó gép, de a felépítése nem alkalmas az Air Race követelményeinek, így a budapesti verseny előtt Besenyei lecseréli az amerikai Edge 540-esre.
Ezt a modellt használja ugyanis a mezőny nagy része, szám szerint 11, a 14-ből, és tegyük is hozzá, hogy az Edge 540-es az eddigi kilenc idényből csak kettőt nem tudott behúzni: az elsőt, amikor épp Besenyei lett a világbajnok, valamint az utolsó, amikor Nigel Lamb állhatott fel a dobogó tetejére.
Fotó: Red Bull
“A szárny meg a törzs a legfőbb probléma. A törzs túl széles, a szárny meg vékony, így nem bírja a fordulókat. Hangsúlyozom, ez egy jó repülőgép, jó repülni vele, de erre a típusú versenyre nem a legideálisabb” – mondta Besenyei még Rovinjban a Corvusról.
Az Edge 540-esen jelen pillanatban motorcserét hajtanak végre, és nemsokára már tesztelheti is az új gépet Besenyei.
A Red Bull Air Race öt év szünet után tér vissza Budapestre, a világ legjobb pilótái a város egyik legszebb pontján, a Lánchíd és a Margithíd között mérik össze tudásukat. A szervezők több százezres tömeget – köztük rengeteg turistát – várnak a Duna mindkét partjára.
Fotó: Red Bull
A pályát tíz nap alatt építik fel, több száz kamion szállítja Budapestre a felszereléseket, a verseny napján pedig legalább 1500-an dolgoznak majd azért, hogy mindenki biztonságban élvezhesse a légi ütközetet.
„Hatalmas dolognak tartom, hogy a Red Bull Air Race visszatér Budapestre. Hiába vannak még csodás pályák több kontinensen, a versenyzők között mindig ez a helyszín volt a legnépszerűbb, egyszerűen imádnak itt repülni. Nagyon sokan megismerik a magyar fővárost a versenynek köszönhetően” – mondta Besenyei Péter.