A díjakat interneten is tanulmányozni lehet a biztosítók saját honlapjain, illetve hamarosan a Magyar Biztosítók Országos Szövetségének (Mabisz) oldalán, továbbá az online alkuszcégek internetes kalkulátorainak a segítségével. A böngészéshez és a felmondáshoz egy hónap áll rendelkezésre, az új szerződéseket pedig december végéig kell megkötni.
A megtakarítások mértéke továbbra is jelentős lehet mindenki számára, mivel az egyes biztosítók ajánlatai közül idén még nem tűnnek el a jelentősebb különbségek. Vannak cégek, amelyek infláció felett emelték díjaikat, de akad olyan, amelyik csökkentette árait. A különböző – szakmailag már nehezen indokolható – díjszámítási tényezők hátterében a kis és a nagybiztosítók közti vetélkedés húzódik meg. A nagybiztosítók tarifája az átlag autósok számára már átláthatatlan, és alkalmas arra, hogy egyes kiragadott mondatai eltereljék a lényegről a figyelmet. A lényeg természetesen, hogy mennyi az annyi. A nagyok nem tudnak engedni a náluk lévő állományok díjaiból, ezért inkább reklámra költenek, az állományukat növelni akaró – alacsonyabb díjjal dolgozó – kicsik pedig továbbra is megpróbálnak minél kedvezőbb díjakat kialakítani egyszerű, közérthetőbb tarifákat kiadva.
Már tavaly sem volt könnyű dolga annak, aki saját szakállára próbált kiigazodni a kötelező tarifák erdejében, azonban idén minden eddigi bonyolultságon túltesznek egyes biztosítók. A megjelenő tarifák több mint százféle kedvezményt és területi besorolást, tucatnyi korcsoportot és szorzók tömkelegét tartalmazzák. Újdonság, hogy az idén először jelentősen eltér a biztosítók gyakorlata a malus-osztályok esetében alkalmazott büntetőszorzók tekintetében. A korábbi kétszeres szorzó helyett idén többen is szigorúbban járnak el (a TIR és a Garancia háromszoros, a Posta négyszeres szorzót alkalmaz), méginkább büntetve a rossz kockázatú vezetőket.