A Nokia márkát továbbvivő HMD Global finn cég egyéves születésnapján mutatkoztak be az új Nokia telefonok Magyarországon. A mobilokat még a Mobil Világkongresszus margóján mutatták be tavasszal: a legendás Nokia 3310 új mása az alsó szegmensben, a Nokia 3 és 5 középkategóriában, míg a Nokia 6 a felsőkategóriában hódítana.
- A Nokia 6 csúcsmobil 85 990 forint ajánlott fogyasztói áron lesz elérhető a magyar boltokban június végétől.
- A Nokia 5 okostelefon 69 990 forint ajánlott fogyasztói áron lesz elérhető a magyar boltokban június végétől – négy színben: fekete, kék, ezüst és réz színben.
- A Nokia 3 mobil 52 990 forint ajánlott fogyasztói áron lesz elérhető a magyar boltokban június végétől.
- A Nokia 3310 18 990 forint ajánlott fogyasztói áron lesz elérhető a magyar boltokban június elejétől.
Az új mobilok a három hazai szolgáltatónál és kiskereskedelmi partnereknél is megtalálhatóak lesznek.
Az idei év nagy visszatérője a Nokia, tavaly év végén járt le a szerződése a Microsofttal, így újra lehet a márkanév alatt telefonokat fejleszteni és eladni.
Amikor arról kérdeztem a budapesti bemutatón a cég képviselőit, hogy mégis kiknek szánják az új butatelefont, akkor Ivica Loncart, a HMD Global régiós sales igazgatója elmondta, az új Nokia-telefonok kapcsán a sajtómegjelenés több mint 50 százaléka a 3310-ről szólt, húzónév több szempontból is a már ismert készülék.
Hozzátette: ezzel a készülékkel tudtak újra berobbanni a köztudatba, s így tudnak a többi telefonnak is nagyobb felhajtást csinálni. A finn cég épít a nosztalgia faktorra, sokan pozitív élményekkel gondolnak vissza még a régi 3310-re.
De hogy kiknek éri meg, hogy egy 2G-s feature telefont vegyenek közel húsz ezer forintért?
Egyrészt ez jó első telefon lehet, akár gyerekeknek is, hogy a szülők mindig el tudják érni a kicsiket. Ahogy az idősebb generációnak is kiváló, akik már nem akarnak az okostelefon őrületbe beszállni. Aztán Afrika és Ázsia fejlődő országaiban is fontos egy megbizható, de olcsó telefon. S akkor az olyan helyzetekről nem is beszéltünk, amikor számít, hogy a telefont egy hónapig nem kell tölteni: legyen szó fesztiválozásról, nyaralásról, kirándulásról, túrákról. Én magam is futáshoz használom, kicsi, nem merül le, és tudom hallgatni a zenét.
Egy márka, de több cég
Kevesen követik, de amíg a Microsoft kezében volt a Nokia márkanév, az csupán a telefonok terén korlátozta be a finneket. A telefonos részleg aztán most visszakerült Finnországba, de immár a HMD Global kezébe, a cég gyakorlatilag a régi nokiás mobilcsapatból áll.
Azonban a többi termék – mint például a 360 fokos panorámafelvételeket készítő Ozo virtuálisvalóság-kamera, illetve a tavaly felvásárolt, elsősorban igényes okosóráiról ismert Withings – marad a Nokia cégnél.
Mind a mobilok, a VR-kamera, a Withings órák a Nokia márkanév alatt futnak. Sokak számára zavaró, hogy akkor pontosan mely termék melyik céghez is tartozik. Nos, a HMD Globál csupán a telefonok fejelsztéséért és disztribúciójáért felel, a többi továbbra is marad a Nokia kezében.
– magyarázta David Pavlinic, a HMD Global régiós igazgatója.
A horvát szakember igazi veterán nokiás. Kalandos utat járt be, önéletrajzában jól látszik, immár több mint 7 éve viszi a Nokia telefonmárkát, mégis volt Zágrábban, majd Budapesten a Nokia alkalmazottja, aztán majdnem 3 évig a Microsoft kötelékében Prágában, míg most decemberben a HMD Globalhoz került.