Média
SSUCv3H4sIAAAAAAAEAH1RO2/DIBjcK/U/WMy2ih+x3Y4dulXKHnX4DJ8dFGwiHqmiyP+94IfKUHWCu+M7uOPx/JQkpAMjGHlLHgF5LKR0xmqwQk2epunGIxdWaQEykIGbF4UYC9YZNMFioxhYHPzZldzm93tOK052YRH9hJfIEdVVIkkjxbguKJ/CMJQSJlTOkF2f03/M3hGcvb98gDmHKH+YHkH3bsRfu3XztUeGASd2X4JFgTVKhDXwaT1KLt8W9RhXcBMcVYTBcaGiNm6KgQwDZeR81YKJaYjGlD2jjpv1X6PGiJiUXV5C1nyE++oDzMu8ojlt/FIWVXUoXsn+XYpdBI/fKniYKOqaYtH2WU+7Oqug51nbtHlWANAa++5QYuObmn8AoA9kcTYCAAA=

Beperelték a Retro Rádiót, gond lehet a névvel

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 06. 14. 21:08

Azonnali bírósági intézkedést kezdeményeztek a pénteken induló Retro Rádióval szemben valószínűsített védjegybitorlásra hivatkozva. Azt kérik, kötelezzék az új rádiót, ne használja a Retro nevet.
Korábban a témában:

A 24.hu információi szerint vélt védjegybitorlásra hivatkozva azonnali (ideiglenes) bírói intézkedést kezdeményeztek a Fővárosi Törvényszéken a holnap, azaz pénteken induló, Andy Vajnával és Mészáros Lőrinccel is összefüggésbe hozható Retro Rádió (korábbi nevén POP FM) tulajdonosával, a Hold Reklám Kft.-vel szemben.

Mint azt a 24.hu korábban a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) adatbázisában észrevette, a budapesti piacvezető rádiót, a Sláger FM-et tulajdonló, valamint a Sláger TV-t is működtető Tematic Media Group még 2016-ban bejegyeztette a Retro FM ábrás védjegyet, sőt mint azóta megtudtuk az SZTNH  adatai alapján, övék a Retro TV elnevezés is. A jogvita a cégek között mégsem a Tematic felől indult, hanem a budapesti ingyenes FM 99,5 MHz-en, mostanáig Retro Rádió néven sugárzó Retro Rádió Kft. anyavállalatától, a Tranzisztor Kft. irányából. Az SZTNH adatbázisa szerint ugyanis a Tranzisztor Kft. 2017 decemberében törlési kérelmet nyújtott be a Tematic 2016 augusztusában lajstromozott Retro FM védjegyeivel szemben. Erre a lépésre reagált aztán a Tematic.

A Retro FM ábrás védjegye
A Retro FM ábrás védjegye

Már korábban megkerestük ennek kapcsán Radu Morart, a Tematic Media Group tulajdonosát, aki nem kívánt nyilatkozni, és nem árulta el, terveznek-e fellépni a névütközés kapcsán. Mostanra azonban információink szerint ezt már meg is tették a bíróságon, sőt információink szerint éppen egy hete bejelentést is tettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa felé is, hogy a testület mérlegelje a Hold Reklám Kft.-nek adott hozzájárulást, ami alapján a vele eredetileg még POP FM néven szerződő cég végül Retro néven kezdené meg a sugárzást.

Úgy tudjuk, az NMHH Médiatanácsa azonban nem reagált érdemben a bejelentésre, majd a hozzá beérkezett felhívás ellenére fenntartotta az újabb névvel a módosított hatósági szerződést a kormányközeli rádiós társasággal.

Információink szerint a Tematic azt kéri a bíróságtól, hogy az országos frekvenciapályázaton május 22-én győztesnek nyilvánított Hold Reklám Kft. mindaddig ne használhassa a Retro Rádió nevet, ameddig jogerősen le nem zárul a védjegyvita. A Tematic a beadványában érthetetlennek tartja, hogy miért olyan nevet választott az új országos rádió, ami más korábbi védjeggyel ütközhet. A Tematic cégé ugyanis évek óta a Retro FM szó és ábrás védjegy, és ezzel összetéveszthető lehet az országos frekvencián induló új rádió. A keresetlevél szerint egyébként a Hold Reklám Kft. már akkor védjegybitorlást követhetett el, amikor POP FM helyett végül Retro Rádió néven szerződött az NMHH Médiatanácsával.

Ma újra megkerestük a Tematic Media Groupot, de továbbra sem kívántak nyilatkozni, igaz, nem is cáfolták az információt, de nem is erősítették meg. A budapesti Retro Rádióból végül egyébként péntekre Magyar FM lesz, míg a nyíregyházi Retróból Best FM, ők tehát úgy döntöttek, felhagynak a névhasználattal, bár valószínűleg nem a jogvita miatt, hanem hogy az új országos rádiónak kedvezzenek vele.

További érdekesség, hogy a nyíregyházi rádiót működtető Center Rádió Kft. hatósági szerződése szerint egyébként nekik Retro FM néven kellett volna sugároznia mostanáig, de ezt éveken át nem tette meg, az NMHH Médiatanácsa pedig tudomásunk szerint nem élt szankcióval, ahogy azt korábban más rádiókkal szemben ezt sokszor megtette, ha eltérő névvel sugárzott a vállaláshoz képest. Kerestük a Médiatanácsot is az NMHH kommunikációs osztályán keresztül, hogy megkérdezzük, miért nem zavarta őket, hogy Nyíregyházán nem a szerződés szerinti néven sugárzott a médiaszolgáltató, de erre egyelőre nem érkezett válasz.

Az NMHH-t megkérdeztük arról is, hogy miért járultak hozzá a Retro Rádió név használatához a Retro FM-mel való összetéveszthetőség és a Tematic figyelmeztető levele ellenére, illetve nem látják-e aggályosnak, hogy a Magyar FM a Magyar Zene FM és a Magyar Rádió nevekhez is hasonlít, ráadásul túl általános a név, de azt írták, nem láttak problémát a névváltás engedélyezésekor:

A szóban forgó médiaszolgáltatások engedélyezett állandó megnevezései alkalmasak a médiaszolgáltatások megkülönböztetésére és összhangban állnak az adott rádió műsortervi vállalásaival, arculatával

– áll az NMHH levelében.

Kerestük a Hold Reklám Kft.-t is, hogy érdeklődjünk, az ellenük indult bírósági per ellenére is elindítják-e pénteken a rádiójukat Retro néven. Válasz egyelőre nem érkezett, de az Andy Vajna Rádió 1 hálózatának sajtókommunikációjával is foglalkozó munkatárs épp kérdésünkkel szinte egyszerre adott ki egy sajtóközleményt a holnapi indulásról, így valószínűleg kitartanak a név mellett.

Az új országos, sztereó minőségű rádiót a lakosság 69,3 százaléka érheti majd majd el. A lefedettségi térképét itt tettük közzé, ahol induló műsorairól is írtunk.

Retro Rádió
Vajna sajtósa jelentette be a Retro Rádió programját
Az eddig csekély árbevételű és minimális tőkéjű cég évente több mint 1 milliárd forint bruttó díjat fizet majd a frekvenciáért.

A 24.hu által a médiahatóságtól megszerzett hatósági szerződés értelmében a Retro Rádióval holnap elindulni szándékozó Hold Reklám Kft. évente 849 millió 920 ezer forint plusz áfa összeget, vagyis bruttó 1 milliárd 79 millió 398 ezer 400 forintot fizet a frekvenciajogosultságért a Médiatanácsnak. A kft. egyébként 3 millió forint alaptőkéjű, 2016-ban mindössze 17 millió forint árbevétellel és 1 millió forint körüli adózott eredménnyel rendelkezett, valószínűleg ezért fordultak hitelért Mészáros Lőrinc MKB Bankjához a médiatanácsi pályázat előtt.Azt, hogy tavaly hogy teljesített a cég, sajnos nem tudni, ugyanis a vállalkozás a 2017-es pénzügyi beszámolóját a 2018. május 31-i törvényi határidő ellenére még mindig nem tette közzé.

Frissítés: A Szól a rádióval elindult a rádió (2018.06.15. 00:10)

Egy olvasónk éjfélkor elküldte, hogy elindult a Retro Rádió az országos frekvencián, az első szám ott az LGT Szól a rádió című dala volt. A budapesti FM 99,5 MHz eközben átváltott Magyar FM-re. Előbb itt még azért megkérték a hallgatókat, váltsanak át az új Retro frekvenciára, ami azért érdekes, mert az egy másik médiaszolgáltatóé.

 

Az RTL Most felülete
Új csatornákat indít az RTL Magyarország
Az új csatornákat az interneten indítja el a tévétársaság.
Szalay Dániel korábbi cikkei

Kiemelt kép: Thinkstock

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Magyarországról szertegurulnak az uniós támogatások Delaware-től Tallinig

Kommentek

A anti-Brexit demonstrator dressed in a Union Flag suit and waving an EU flag stands on the road outside the Houses of Parliament in central London on March 29, 2018. - The one-year countdown to Britain's exit from the European Union began on March 29, 2018 with Prime Minister Theresa May touring the UK shore up support for the government's Brexit strategy. (Photo by Daniel LEAL-OLIVAS / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.